دبیر ستاد حقوق بشر:

فتنه ۸۸ یک کودتای تمام عیار در برابر نظام بود/ نقش آمریکا و اسرائیل در شکل گیری فتنه

لاریجانی با تاکید بر اینکه "آمریکا، اسرائیل و انگلیس از ابتدا در شکل‌گیری فتنه ۸۸ سهم داشتند" گفت: به اعتقاد بنده فتنه ۸۸ یک کودتای تمام عیار برابر ماهیت دموکراتیک و اسلامی نظام به شمار می‌رفت.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «محمدجواد لاریجانی» با اشاره به سالروز حماسه مردم ایران در 9 دی و پیرامون رفتاری که باید با سران فتنه صورت گیرد، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به سالروز حماسه 9 دی، آن‌چیزی که پیرامون حماسه 9 دی اهمیت دارد، نفس پدیده فتنه 88 است چراکه این پدیده فراتر از افرادی است که در فتنه حضور داشتند. فتنه 88 باید برای نسل امروز ما و مردم روشن باشد تا جوانان بدانند که اصل فتنه چه حادثه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من این حادثه یک کودتای تمام عیار برابر ماهیت دموکراتیک و اسلامی نظام به شمار می‌رفت و کشور‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس در شکل‌گیری آن از ابتدا سهم داشتند. هم‌چنین عناصر منحرف در داخل نیز با آن‌ها همکاری می‌کردند که این سبب پدید آمدن یک دروغ و نفاق بزرگ علیه کشور ما شد.

براساس این خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: کسانی که در این فتنه حضور داشتند، باید به ملت توضیح دهند که چرا مسیر شکوهمند یک انتخابات پرشکوه را به یک مسیر کودتایی علیه نظام هدایت کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آن‌ چیزی که در این فتنه مهم است و سبب بصیرت‌افزایی می‌شود، شناخت ابعاد این پدیده است. ما باید با افزایش بصیرت، توانمندی خودمان را برابر فتنه‌های آینده بالا ببریم، از سوی دیگر نیز به طور طبیعی، مسائل امنیتی و قضایی وجود دارد که خود مسئولان مربوطه بر اساس مصالح و قانون برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۱ دی ۱۳۹۶
درود بر لاریجانی
آخرین اخبار