سردار ذوالقدر در نشست خبری به مناسبت دومین یادواره سوره‌های سرخ:

حماسه ۹ دی یک جهش و بلوغ سیاسی بود/ باید ۱۵ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم

جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: حماسه ۹ دی یک جهش و بلوغ سیاسی و درک صحیح از شرایط زمانی و مکانی بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمد ذوالقدر جانشین سپاه محمد رسول‌الله(ص) در نشست خبری که به مناسبت دومین یادواره سوره‌های سرخ (شهدای قرآنی) که در ساختمان شهید شهبازی برگزار شد، اظهار داشت: حماسه ۹ دی یک جهش و بلوغ سیاسی و درک صحیح از شرایط زمانی و مکانی بود.

وی افزود: به دلیل اینکه فعالیت‌های مختلف بسیج محدود نیست و هر آنکه امکان باشد در بخش‌های سازندگی، اردویی، تربیتی، علمی، ورزشی و نظامی فعالیت دارد، در بخش قرآن و عترت نیز که سابقه آن به اندازه عمر بسیج بوده و در دو سال اخیر به نام سازمان قرآن و عترت در سپاه تهران مطرح شده، جهش‌های فوق‌العاده‌ای داشته است.

جانشین سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری با تأکید بر تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۵ میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم، تصریح کرد: ما در عرصه قرآن و عترت فعالیت می‌کنیم و گروه‌هایی به نام حلقه‌های قرآن برای شهدا ایجاد شده تا ختم قرآن و روزه برای شهدا داشته باشند و برخی NGO‌ها ایجاد شده‌اند که کفالت شهید و خانواده شهدا را برعهده بگیرند که سپاه ۳۰ استان از ۳۱ سپاه موجود اعلام آمادگی برای نقش‌آفرینی کرده‌اند و همه استان‌ها در این نشست حضور دارند، اما متولی آن سپاه تهران است.

وی با اشاره به حماسه عظیم ۹ دی و اینکه این حماسه تکرار نشدنی است و باید با روشنایی‌ها و روشنگری‌ها و افشاگری‌های اقدامات دشمن آن را تبیین کنیم، تاکید کرد: قبل از ۹ دی یک فضای غبارآلود در کشور حاکم بود و حقیقت با نور روشن می‌شود و یکی از راه‌های تبیین حقیقت توسل و ترویج قرآن است.

سردار ذوالقدر با اشاره به عمده‌ترین برنامه‌های نهم دیماه ادامه داد: تبیین چرایی ۹ دی با نشست‌ها و نوشته‌ها، رونمایی از کتاب‌ها و نشست‌های فرهنگی و هنری، اجماع طلاب بسیجی تهران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی، رونمایی از بزرگ‌ترین تابلوی یادمان ۹ دی، ایجاد حلقه‌های صالحین، از جمله این موارد بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همسویی و همگرایی پیرامون مباحث قرآنی می‌توان ظرفیتی را ایجاد کنیم تا در عرصه قرآنی نقش‌آفرین باشیم و در ۹ دی‌ماه از شهدا و جانبازان فتنه ۸۸ در همین محفل قرآنی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار