زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

طرح فلسطین در راستای به فراموشی سپردن اصل مسئله فلسطین

یک کار‌شناس سیاست خارجی با ابراز امیدواری از متوقف شدن طرح فلسطین برای به رسمیت شناختن بخشی از سرزمین‌های اشغالی گفت: این طرح خائنانه فقط ۲۲ درصد سرزمین‌های اشغالی را به فلسطین می‌دهد.

"سعدالله زارعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، طرح فلسطین مبنی بر پایان دادن به اشغال را محدود به بخشی از سرزمین‌های اشغالی خواند و گفت: منظور آزادی سرزمین‌های اشغالی ۱۹۶۷ است، نه کل فلسطین و سرزمین‌های ۱۹۶۷ یعنی کرانه باختری و غزه که مجموعه این مناطق ۶۰۰۰ کیلومتر مربع و ۲۲ درصد از خاک فلسطین است.

وی با بیان قول محمود عباس مبنی بر پایان دادن اشغال فلسطین تا پایان۲۰۱۷ تصریح کرد: منظور وی در واقع پایان دادن به اشغال مناطق کرانه باختری است و این موضوع الان مورد توافق گروه‌های فلسطینی است و جنبش حماس اعلام کردند که زیربار چنین طرحی نمی‌رود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از توقف این طرح اظهار داشت: این طرح چیزی را برای فلسطینی‌ها به ارمغان نمی‌آورد و تا زمانی که آمریکایی‌ها در شورای امنیت هستند، بدون جلب نظر اسرائیلی‌ها رای مثبت نخواهند داد و این طرح در راستای به فراموشی سپردن اصل مسئله فلسطین انجام می‌شود تا ۲۲ درصد را به فلسطین بدهند و بقیه را به مالکیت اسرائیل درآورند.

شایان ذکر است، پیش از این محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت و گوی تلویزیونی مدعی شده بود، که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967موافقت کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، اشغالی ، کرانه ، باختری ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار