کنسرت سه ساعته‌ی «مانی رهنما»/ «رهنما» سکوت کرد تا هوادارانش بخوانند

کنسرت پیانو و آواز «مانی رهنما» در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته کنسرت پیانو و آواز "مانی رهنما" و "رضا تاجبخش" در تالار وحدت برگزار شد.

با آغاز کنسرت "مانی رهنما" و "رضا تاجبخش" بر روی صحنه حاضر شدند و رهنما در ابتدا گفت: درود بر شما با این انرژی خوبتون که تقریبا دو دهه است که هنرمندانتان و مخصوصا من را که در خدمت شما هستم تشویق می‌کنید.

در ادامه "رضا تاجبخش" شروع به نواختن پیانو کرد و رهنما در همراهی وی ترانه‌ی "همزاد" را اجرا کرد.

"مانی رهنما" در ادامه کنسرت گفت: فدای دست‌های شما بشم. شبی اینگونه را شب ز یلدا می کنم و این زمستان را تبریک می گویم که آن را برای من بهار کرده اید.

در ادامه "بابک صحرایی" از ترانه سرایان مطرح موسیقی پاپ ایران به روی صحنه آمد و در ابتدا گفت: "مانی رهنما" و "رضا تاجبخش" دردانه‌های موسیقی امروز هستند و قرار است که ما در این اجرا شاهد ترانه هایی ناب، موسیقی شنیدنی و اجرایی ناب باشیم. "مانی رهنما" نقش به سزایی در موسیقی ایران در 15 سال گذشته داشته است، به همراه نغمه ی خوش و زیبای پیانو "رضا تاجبخش" و جا دارد اینجا با سری رسا بگویم که "رضا تاجبخش" در حال حاضر بهترین نوازنده ی پیانو در ایران است و به جد باید اقرار کرد که در حال حاضر هر ترانه ای که تولید می‌شود ردپای تاجبخش چه در نوازندگی، چه در ملودی و چه در تنظیم وجود دارد.

*یاد "بابک بیات" و "آندره آرزومانیان" بخیر

در ادامه نیز "بابک صحرایی" یاد "آندره آرزومانیان" نوازنده‌ی پیشکسوت و فقید و یکی از بهترین‌های پیانو ایران را با ذکر مطلبی از آلبوم "کجا به خنده می رسیم" زنده نگه داشت.

گفتنی است که زنده یاد "آندره آرزومانیان" پیانوی تمامی قطعات آلبوم "کجا به خنده می‌رسیم" را نواخت و سپس چشم از جهان فروبست.

در ادامه یکی دیگر از ترانه ی آلبوم "کجا به خنده می رسیم" باعنوان "تحملم کن" از ترانه های "بابک صحرایی" با همخوانی همه‌ی حاضران در تالار وحدت اجرا شد به همین خاطر رهنما گفت: من این همه انجیر، سیب و آب می خورم صدام این است ولی در بین شما یک تعدادی استعداد بی نظیر وجود دارد که باید کشف شوند.

در ادامه رهنما یکی از ساخته‌های زنده یاد "بابک بیات" با نام "قاب عکس" از سروده‌های "بابک صحرایی" از آلبوم "تماشا" را اجرا کرد و در ادامه این قطعه افزود: بسیار ممنونم از عزیزانی که پس از 13 سال این کار را حفظ اند و در لوح نفیس وجودشان این ترانه را حک کردند.

"آینه وار" قطعه‌ی دیگری بود که رهنما اجرا کرد و پس از آن ترانه‌ای از "بابک صحرایی" را به شیوه ای حماسی اجرا کرد و پس از ترانه ی "نادر بختیاری" باعنوان "زندگی مسخره" را خواند.

"مانی رهنما" ترانه‌ی "چه سلامی" از سروده های "افشین مقدم" و تنظیم "نیکان" را از آلبوم "من و تو" اجرا کرد که در این قطعه "یاشار خسروی" نوازنده ی ساکسیفون به عنوان مهمان حضور داشت.

در ادامه‌ی ترانه‌ی دیگری از "بابک صحرایی" باعنوان "برف" اجرا شد که رهنما در ادامه‌ی آن گفت: خدای ناکرده قصد جسارت به شما عزیزان را ندارم ولی این ترانه از آن ترانه هایی است که باید کاملا با نگاهی ریزبینانه به آن توجه کرد و در آن استعاره ها و تعبیرهای معنایی بسیار زیبایی استفاده شده است. 

قطعه‌ی برف از قطعاتی است که "مانی رهنما" خود ساخته و "رضا تاجبخش" تنظیم آن را انجام داده است و قرار است در جدیدترین آلبوم رهنما در آینده ای نزدیک منتشر شود.

در ادامه و در انتهای بخش اول کنسرت رهنما ترانه‌ی "مرسدس" از ساخته های "زنده یاد "بابک بیات" اجرا شد.

در بخش دوم کنسرت مختصات تغییر کرد و این بار "مانی رهنما" به پشت پیانو رفته و "رضا تاجبخش" به سراغ میکروفن می‌رود تا پس از خوانندگی در کنار "مهدی یراحی" بار دیگر هنر خود را به رخ بکشد. تاجبخش قطعه ای با عنوان "این روزها" با ترانه ی "مروارید بزرگی" را اجرا کرد.

در ادامه "پرنده" یکی از قطعات معروف رهنما اجرا شد که وی در این باره گفت: حقیقتا فکر می کنم امشب تعداد خواننده های زیادی در کنار ما حضور دارند. در این چند سال که در معابر و خیابان ها حاضر می شوم می بینم دوستان بسیاری عاشق آواز و موسیقی هستند و نصیحت من به شما این است که اگر می خواهید به سراغ موسیقی بروید درست بروید تا این موسیقی از نفس افتاده جانی دوباره بگیرد.

*تکریم بزرگان موسیقی

"مانی رهنما" در ادامه یکی از ساخته‌های "ناصر چشم آذر" باعنوان "درمانده" را اجرا کرد و گفت: من این قطعه را به تمامی رفقایی که موسیقی خوب را دوست دارند تقدیم می کنم. این کار یک بازخوانی است. "ناصر چشم آذر" واقعا آدم بی نظیری است و تا زمانی که این نازنینان در موسییقی ایران وجود دارند باید تکریم شوند و احترام ببینند و در کسب تجربیات باید از آن ها خواهش کرد.

رهنما در ادامه "بد آوردم" از ترانه‌های "زهرا عاملی" را به "نیکان" تقدیم کرد. این قطعه از ترانه های آلبوم "من و تو" است.

در ادامه قطعاتی چون "کجا به خنده می رسیم" از ترانه های "بابک صحرایی" که آن را "مانی رهنما" به همراه "رضا تاجبخش" با یکدیگر اجرا کردند و "یاشار خسروی" نیز به عنوان نوازنده‌ی مهمان ساکسیفون این قطعه را نواخت.

ترانه‌ی سریال "پروانه" سروده‌ی "عبدالجبار کاکایی" و ساخته‌ی "فرید سعادتمند"، قطعه ی "خیابون" سروده ی "یغما گلرویی" و تنظیم "محمدرضا رهنما" از دیگر قطعات اجرایی رهنما بود.

وی به عنوان حسن ختام قطعه‌ی "وداع" را اجرا کرد و با هواداران خود خداحافظی کرد.
 
گزارش از: مهدی خان محمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار