سگ بازی عجیب خانم بازیگر!

در ساعاتی مخصوص برخی از پارک ها محفل رژه آدم ها و سگ های خانگی شان شده است یا ماشین هایی را در خیابان مشاهده می کنید که سر یک سگ از پنجره پشتی آن بیرون آمده است و یا ...

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  این حیوانات که به سادگی در خیابان های پایتخت خرید و فروش می شوند فارغ از منع های دینی و قانونی پیرامون خرید و فروش و نگهداری شان و جدا از بیماری ها و نجس بودن این حیوان -که برای رفع آن هزار توجیه می تراشند- اکنون در حال تبدیل به یک مد در جامعه شهری است.

برای این حیوان - نگهداری از سگ- بازی های آنلاین ساخته شده، و شغل های زیادی را هم ایجاد کرده اند از عمل زیبایی تا مهد سگ ها؛ آخرین خبر ها از هتل ۵ ستاره برای حیوانات خانگی از جمله سگ حکایت دارد.

ما در مواجه با این پدیده متاسفانه با دو آسیب روبرو هستیم که یکی «فرزند خواندگی سگ ها» می باشد و دیگری «خودنمایی» با این حیوانات خانگی است. اگر تا دیروز فرد خود را به دست صد جراح می داد تا او را زیبا کنند و به صد شکل و پوشش در می آمد تا خود را به دیگران بنمایاند ،امروز سگ ها نیز برای این افراد نماد پز دادن اجتماعی می باشند. در واقع این سگ ها برای عده ای هویت ساز شده اند!

عده ای از این افراد نیز در احساس و عواطف خود به جایی رسیده اند که خلا عاطفی خود را در برخی از مواقع حتی در موضوع "فرزند دار شدن" در حد نگهداری و دوست داشتن 
این رفتار مروج و نمادی از نوعی سبک زندگی است که با سبک زندگی ایرانی فاصله زیادی دارد و متاسفانه در حال رشد در جامعه می باشد و این بازیگران در به وجود آمدن و اشاعه آن نقش پر رنگی دارند. مواردی که همچون موضوع سگ بازی قطعاً با سبک مطلوب ما که سبکی ایرانی و اسلامی است منافات دارد و رفتارهایی که ابراز آن در حد و شأن یک هنرمند نیست
یک سگ پایین آورده اند. موضوعی که بدون شک ریشه در خلاهای عاطفی و روانی دارد و آسیبی است که قشر جوان جامعه را تهدید می کند.

اما این پدیده روز به روز ابعاد تأسف برانگیزتری به خود می گیرد. چندی پیش یکی از بازیگران زن در شبکه اجتماعی اش عکسی از سگ خانگی اش را به اشتراک گذاشت و به این موضوع نیز اکتفا نکرد بلکه در ذیل آن جمله ای نوشت که عمق فاجعه را دو برابر می کرد.

بازیگر زن کشور با انتشار تصویر این سگ نوشته است: «دختر قشنگ من .. ادرى خانوم ، بامعرفت ترین و مهربون ترین حیوان جهان مگه اینكه من مرده باشم و كسى به این بچه حرف بدى بزنه .. یا به من .. یا اینكه توى كامنتها به دیگران حرف بدى بزنه .. باهم مهربون باشیم .. كوچكترین بى احترامى = بلاك

آنچه تا به حال درباره پدیده سگ بازی در جامعه شرح آن از ابتدای متن رفته است همان روحی است که در متن درج شده توسط این بازیگر قابل مشاهده است.

مورد ابتدایی و مشترک این متن با این آسیب، ابراز خودنمایی و پز دادن اجتماعی است؛ این بازیگر با قرار دادن عکس سگ خود سعی دارد که از تب "سگ بازی" جامعه عقب نیفتد خود را در این زمینه مدرن و امروزی نشان دهند و به نوعی به پز دادن نسبت به این موضوع در این شبکه ها -که سندروم خودنمایی در آن ها موج می زند- اقدام کرده است.

اما بحث و آسیب دوم این است که او این سگ را دختر خود می خواند که این مورد حتی اگر بازی با الفاظ باشد نمی تواند از موج ناخودآگاه "فرزند خواندگی سگ ها"! در جامعه بدور باشد نه تنها او در الفاظ خود این حیوان را دختر خود می خواند بلکه هر گونه توهین به این سگ را = بلاک عنوان می کند یعنی عدم نقد و احترام به سگ او یا این رفتار می تواند از احترام به نظر مردمی که وی را به عنوان یک هنرمند فالو کرده اند ارزش بالاتری داشته باشد!

شاید افراد زیادی روزانه در شبکه های اجتماعی و یا در دل خیابان ها به این پز جدید می پردازند اما وقتی این مورد توسط یک بازیگر سینما انجام می گیرد این موضوع حالت خاص تری پیدا می کند دلیل آن هم واضح و مبرهن است که یک هنرمند تنها خود او نیست هر باور، رفتار وگفتار آن برای عده ای از جوانان به عنوان یک الگو خواهد بود و فراتر از این او می تواند نماینده یک قشر و حتی یک ملت شود. در واقع این رفتار مروج و نمادی از نوعی سبک زندگی است که با سبک زندگی ایرانی فاصله زیادی دارد و متاسفانه در حال رشد در جامعه می باشد و این بازیگران در به وجود آمدن و اشاعه آن نقش پر رنگی دارند. مواردی که همچون موضوع سگ بازی قطعاً با سبک مطلوب ما که سبکی ایرانی و اسلامی است منافات دارد و رفتارهایی که ابراز آن در حد و شأن یک هنرمند نیست. هنرمندان باید متوجه اهمیت جایگاه و اثرگذاری خود باشند و سعی کنند که جوانان را به سوی سبک زندگی 
او این سگ را دختر خود می خواند که این مورد حتی اگر بازی با الفاظ باشد نمی تواند از موج ناخودآگاه "فرزند خواندگی سگ ها"! در جامعه بدور باشد نه تنها او در الفاظ خود این حیوان را دختر خود می خواند بلکه هر گونه توهین به این سگ را = بلاک عنوان می کند یعنی عدم نقد و احترام به سگ او یا این رفتار می تواند از احترام به نظر مردمی که وی را به عنوان یک هنرمند فالو کرده اند ارزش بالاتری داشته باشد!
صحیح ، مترقی و اصیل ایرانی سوق دهند البته از روند فعلی سینمای ایران چیزی جز این و اشاعه بیشتر ناهنجاری ها انتظار نمی رود. امری که در دل سینمای گیشه در موضوعات، رفتار و پوشش بازیگران آن ظهور و بروز دارد.

البته مخاطبان هم نشان داده اند که خود، درست و نادرست موضوعات را درک می کنند و به خوبی نسبت به ناهنجاری ها و فرهنگ های غیراصیل وارداتی واکنش نشان می دهند این موضوع به خوبی در بسیاری از نظراتی که در ذیل این پست در شبکه اجتماعی درج شده قابل مشاهده است که برخی از این نظرات را در ذیل می خوانیم و خود بهترین پایان برای این نقد می باشد:

- همین کار باعث بلاک خودت شد در جریان باش

- انسان اشرف مخلوقاته.خدا میگه ما همه چیز رو برای انسان مسخر کردیم اونوقت ما خودمون وقتمونو همه زندگیمونو میذاریم برای تربیت یه سگ.قصد توهین یا بی ادبی به کسی رو ندارم اما فقط خواستم بگم یه خرده بازتر به دنیا نگاه کنیم.اول از همه هم با خودمم.حواسمون باشه،به کجا داریم میریم؟

- سلام خانوم . . .من خودم چند سال یه سگ داشتم,بهش کله مرغ,پای مرغ,اسکلت مرغ و غذاهای خوب میدادم.براش شناسنامه گرفته بودم,سالیانه دامپزشک بهش امپول میزد.با دست خودم تو دهنش غذا میذاشتم.با شامپو میشستمش.محبت به حیوانات خوبه شاید واجب باشه. اما گفتن کلمه(دخترم)به یه حیوون توهین به خودتونه ,به شخصییت اجتماعیتونه,به کسایی که عاشقانه دوستون دارن.در پایان امیدوارم ناراحت نشده باشین.دوستون داریم مثل یه خواهر کوچکتر.

- به نظرتون ; اینایی که سگ دارن, اگر به جای صرف وقت و هزینه برای این حیووون; یه کودکِ یتیم رو سرپرستی میکردن; چی میشد؟!

- هنرمند.....میشه گفت واقعا....اصلا داریم!!؟؟؟؟؟؟؟

- همه باهم بلاک میشویم.....ان فالوشیم بهتره فک کنم

--- چقدر کوتاه فکر هستید خانم ...

- واقعابراتون متاسفم

- درسته احترام به حیوانات نه اینکه دیگه شورش رو در بیاری ما ایرانیا زیادی شورش رو در میاریم

- خانوم ...،سگ نجسه،نمیدونم تا چه حد احکام رو بلدی،ولی تا اونجایی که من خوندم،حدیث هایی هست که منع کرده نگه داری سگ رو..اما میشه از سگ برای شکار استفاده کرد،همچنین برای نگهبانی،اما به شرط اینکه به داخل خونه نیاد،محض اطلاع دوستان مسلمانی گفتم که ادعا دارن اسلام نگفته سگ نگهداری نکنین:|

- آخر بدبختی جهان سومی ها اینه که سگ نگه داشتن کلاس داره

- در ضمن خانوم ...،وقتی یه پست میذاری،و بازیگر هم که هستی،باید منتظر کامنت های مختلف هم باشی،وقتی چند نفر نظر مخالفشونو نگن،پس میمونه چند نفر دیگه که قربون صدقه ی این سگ برن

- حرفتون خیلی بی منطقه،شما فقط میخواید تو این پست،کامنت تعریف و تمجید بشنوید،البته هر کس تو قبر خودش میخوابه،زندگی شخصی کسی به ما ربطی نداره،ولی شما اگه نظر مخالف نمیخواستید، میتوانستید عکس این سگ رو نذارید،پس باید منتظر عواقبشم باشید.

قابل ذکر است فرهنگ سازی و برخورد صحیح و قانونی با پدیده سگ بازی و سایر ناهنجاری ها و فرهنگ های وارداتی و ناصحیح غربی موضوعی است که جامعه ایرانی آن را از مسئولین مطالبه دارند.

برچسب ها: سگ ، خانوم ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
فرهنگی
۱۲:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۴
علل این بدبختی مردم راپیگیری نمائی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا قیاسی
۱۰:۱۷ ۱۷ دی ۱۳۹۳
باسلام
شمااگرواقعاًبه فکراین بچه های یتیم ،کارتن خواب ها،معتادان،وغیره هستیدبگردیدعلل این بدبختی مردم راپیگیری نمائید...
آخرین اخبار