قندباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد؛

علت ترک جلسه سخنرانی نتانیاهو از سوی اولاند

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان این که اکثریت جامعه فرانسه کاتولیک هستند و از صهیونیست‌ها هم ناراضی هستند، گفت: رئیس‌جمهور فرانسه با ترک جلسه سخنرانی نتانیاهو در آستانه انتخابات سعی کرد، رای این عده کثیر را به دست آورد.

خوش و بش اولاند و نتانیاهو
"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان این که سوسیالیست‌های فرانسه که اولاند هم جزئی از آن‌هاست، یک پیوند عمیق با صهیونیست‌ها و گروه‌های راست دارند، گفت: رفتار اولاند در برابر نتانیاهو هرگز موجب گلایه صهیونیست‌ها نخواهد شد.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات فرانسه تصریح کرد: مردم فرانسه به جهت کاتولیک بودن از تحرکات صهیونیست‌ها ناراضی هستند و طی سال‌های اخیر که در فلسطین کودک‌کشی شده است، در هر مرحله تظاهرات بزرگی را در فرانسه برگزار کرده‌اند.  
 
وی تاکید کرد: چون اولاند نمی‌خواهد در صحنه انتخابات بعدی مورد نفرت قرار بگیرد و مردم او را جزو صهیونیست‌ها تلقی کنند، به همین دلیل آن جلسه را ترک می‌کند و برای اسرائیل هم قابل فهم است و می‌دانند که اولاند و نتانیاهو روابط خاصی دارند و از این طریق می‌خواهند بر روی افکار عمومی فرانسه تاثیر بگذارند.
 
قنادباشی خاطر نشان کرد: رفتار اولاند مسئله‌ای نیست که روی روابط آن‌ها و صهیونیست‌ها اثر منفی بگذارد، چون آن‌ها با یکدیگر روابط استراتژیک دارند و صهیونیست‌ها چون در دنیا منزوی هستند، هرگز از این مسئله گله‌مند نمی‌شوند.
 
وی با بیان این که من حتی معتقدم خود اولاند نتانیاهو را دعوت کرده، افزود: دولتمردان فرانسه برای این که در جامعه عوارضی را درگیر خود نکند در سطح خبر آورده‌اند که نتانیاهو بدون دعوت آمده است.  
 
قنادباشی با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی بسیار نیاز به این دارد که چهره مخدوش شده خود پس از جنگ 51 روزه را ترمیم کند گفت: الان در اروپا مردم نفرت زیادی نسبت به نتانیاهو دارند و حضور نتانیاهو در پاریس برای این است که خود را به عنوان همراه غافله ضد تروریسم معرفی کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: چون صهیونیست‌ها در داخل انتخابات پیش رو دارند نتانیاهو می‌خواهد، از این طریق وجهه خود را مثبت جلوه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار