علی‌رضایی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

«اولاند» جاسوس یک‌طرفه آمریکاست

یک کارشناس سیاست‌خارجی گفت: رئیس جمهور فرانسه نماینده آمریکایی‌ها است و در هر شورایی که در منطقه، کشورهای عربی و حتی ترکیه تشکیل شود، برای اعمال‌ نظر آمریکا در آن‌جا حضور پیدا می‌کند و از طرفی هم جاسوس یک‌طرفه آنها است.

«اولاند» جاسوس یک‌طرفه آمریکاستبه‌ گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا در گفتگو با روزنامه "ریاض " اعلام کرد، تحریم‌های ایران تنها در صورت اجرای تعهدات این کشور لغو خواهد شد.

اولاند تاکید کرد : تحریم‌های ایران در صورتی لغو خواهد شد که تعهدات مربوط به پرونده هسته‌ای به طور شفاف پیاده شود و توافق احتمالی، نقش سازنده‌ای برای حل مشکلات منطقه ایفاء کند.

وی درباره بحران سوریه گفت: "باید فرانسه و دوستان عرب خلیج فارس تلاش کنند، معارضان میانه رو را متحد کنند و از کسانی که در آن واحد با اسد و داعش می‌جنگند، حمایت کنند."

اولاند در ادامه این گفتگو درباره یمن اعلام کرد:" پاریس از‌‌ همان ابتدا از عملیات طوفان قاطعیت حمایت کرده است و اکنون باید برای رسیدن به راه حل سیاسی  برای بحران یمن تلاش شود".
 
در همین راستا "ابوتراب علی‌رضایی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اولاند هیچ‌وقت بدون هماهنگی آمریکا اظهارنظر نمی‌کند، یعنی رئیس‌جمهور فرانسه، در اصل سخنگوی مجموعه‌ای است که می‌توان گفت مرکزش در آمریکا است و عملا صحبت‌های‌ کری و همتاهایش را اعلام می‌کند.         

این کارشناس سیاست‌خارجی گفت: اعتقاد ایران برداشتن همه تحریم‌ها است، امیدواریم که تمام‌ نظر گروه ایرانی محقق شود. حالا اگر بخواهند، لغو تحریم‌ها را اولویت‌بندی کنند، فکر می‌کنم مصلحت‌ها را مسئولان نظام تشخیص می‌دهند.
 
علی‌رضایی بیان کرد: برای اظهارات اولاند هم دو فرضیه می‌توان مطرح کرد، یا از طرف مجموعه‌ای صحبت می‌کند که طرف حساب ما هستند یا اینکه نظر شخصی است، در هر صورت نباید روی تصمیمات ما اثرگذار باشد. 
 
این کارشناس سیاست‌خارجی افزود: موضوعی که گروه 1+5 از اول مطرح می‌کرد، این بود که یک توافق جامع در رابطه با بحث سوریه، لبنان، افغانستان و عراق در حاشیه مذاکرات با مقامات کشورمان داشته باشند، زیرا اعتقادشان بر این بود که ایران در این مناطق تاثیرگذار است.
                                                                                       
وی تصریح کرد: کشورهای منطقه سعی می‌کنند که تاثیر ایران را کاهش دهند، زیرا منافعشان در این است. 
 
این کارشناس سیاست خارجی اضافه کرد: کشورهای مختلفی سعی می‌کنند که ایران را گوشه گیر و منزوی کنند، ولی نه ایران قبول می‌کند و نه امکانش وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: اعتقادم بر این است، اکثر غربی‌ها مواضعشان ضدایرانی است، حتی شخص اوباما هم به‌دلیل یک سری ضرورت‌ها با ایران پای مذاکره نشسته است.                                            
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: در مجموع هیچکدام از غربی‌ها با ما سر سازگاری ندارند و با سیاست‌های ایران از بدو انقلاب مخالفت ورزیده‌اند و کارهایی مانند کودتا، بمب گذاری‌ها، جنگ تحمیلی، تهاجمات فرهنگی را بر علیه ایران انجام داده‌اند و مشکلاتی را برای ما فراهم کرده‌اند. انها هیچ کدام به فکر منافع جمهوری اسلامی ایران نبوده‌اند. 
 
علی‌رضایی با اشاره به حضور اولاند در شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: رئیس جمهور فرانسه نماینده آمریکایی‌ها است و در هر شورایی که در منطقه و کشورهای عرب و حتی ترکیه تشکیل شود، برای اعمال نظرات آمریکا حضور پیدا می‌کند و از طرفی هم جاسوس یک‌طرفه است. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اولاند می‌خواهد ببیند در آنجا چه خبر است،  چه می‌گذرد و در جریان امور قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار