اسپری مو این بیماری را ایجاد می‌کند

استفاده از اسپری و رنگ مو سبب بروز آلرژی در فرد می‌شود.

محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست‌ و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگزما در بین کودکان، نوزادان و افراد بالغ دیده می‌شود اگرچه علت مشخصی برای بروز این بیماری وجود ندارد، سابقه فامیلی آلرژی تنفسی در بروز اگزما تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به بروز اگزما در گوش اظهار داشت: گاهی گوش خارجی بر اثر گرفتاری‌های پوستی مانند اگزما، پسپوریازیس و التهاب سبوره‌ای پوست دچار خارش می‌شود این خارش بر اثر عوامل متعددی از جمله آلرژی به وجود می‌آید.

این متخصص پوست‌ و مو ادامه داد: درماتیت‌های تماسی که به دنبال استفاده از صابون، شامپو و شنا کردن در فرد به وجود می‌آید علاوه بر آن استفاده از سمعک نیز برای فرد آلرژی به همراه خواهد داشت. استفاده از اسپری مو و رنگ مو همچنین لاک ناخن نیز در بروز این بیماری تأثیر می‌گذارد.

نیلفروش‌زاده تصریح کرد: محلول‌های بدن نسخه هیدروکورتیزون‌دار سبب آرامتر شدن خارش گوش ناشی از حساسیت در افراد می‌شود در صورتیکه این خارش بیش از چند روز طول بکشد باید به پزشک به منظور تشخیص علت خارش گوش مراجعه کرد.

وی با اشاره به راههای پیشگیری از حساسیت ناحیه گوش بیان کرد: استفاده از محلول‌ها یا کرم‌های موضعی و کمپرس سرد گوش می‌تواند در پیشگیری از حساسیت ناحیه گوش موثر واقع شود علاوه بر آن پمادهای کورتیکواستروئید نیز به این امر کمک می‌کند.



انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار