فناوری گیاهان دارویی؛

حضور در عرصه جهانی نیازمند برند ملی است

مشاور ارشد قائم مقام وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: حضور در عرصه بین‌المللی و جهانی نیازمند برند ملی بوده و باید برای آن فکر کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، جواد قاسمی در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری گیاهان دارویی با اشاره به اینکه در صورت وجود برند می‌توان بازارهای منطقه را جوابگو بود، اظهار کرد: ارائه محصولات به بازارهای جهانی مطالعه و شناخت بازارها را می‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان خارج از کشور که علاقمند به ایران هستند عنوان پتانسیلی است که باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

مشاور ارشد قائم مقام وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت زرشک و زعفران در این استان وجود دارد که باید با این کانون‌ها ارتباط برقرار کرده و از پتانسل آن‌ها استفاده شود.

لزوم تاسیس مرکز توسعه فناوری گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

مجید زنگویی، مشاور تجاری‌سازی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز تصریح کرد: در حوزه تجاری‌ سازی در زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه بین‌الملل همکاری داریم به طوری که با کشور ترکیه مبادله تجاری در حوزه گیاهان دارویی داشته و در سال آینده نیز با کشور ارمنستان این مبادله را خواهیم داشت.

مشاور تجاری‌سازی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید یک مرکز سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری گیاهان دارویی در خراسان جنوبی ایجاد شود تا به مبادلات این کالاها در استان کمک ‌کند.

زنگویی یادآور شد: ارتباطات بین نهادهای مختلف را در خراسان جنوبی ضعیف بوده و باید به این موضوع در استان خراسان جنوبی با جدیت بیشتری توجه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.