مرتضی فرشباف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجر کار هیأت انتخاب به دردسرش نمی‌ارزد / معتمدآریا از استثناءهای سینماست

کارگردان فیلم «بهمن» گفت: کار هیأت انتخاب از آن کارهایی است که اجرش به دردسرش نمی‌ارزد و از خود گذشتگی می‌خواهد زیرا باید بعد انتخاب ایستاد و از هویت سینمای ایران دفاع کرد.

مرتضی فرشباف کارگردان فیلم «بهمن» در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر و دبیری رضا داد گفت: کار هیات انتخاب  و دبیری رضا داد بسیار سخت است و می‌دانم که آنها با وسواس زیاد جلسات متعددی گذاشتند تا به نوعی حق کسی ضایع نشود.

وی ادامه داد: کار هیأت انتخاب از آن کارهایی است که اجرش به دردسرش نمی‌ارزد و از خود گذشتگی می‌خواهد زیرا باید بعد انتخاب ایستاد و از هویت سینمای ایران دفاع کرد.

این کارگردان در خصوص حمایت نسل قدیم از نسل جدید سینما اظهار داشت: کسانی مثل معتمدآریا از استثناءهای سینمای ایران هستند و جدیت وی نسبت به حرفه‌اش و تقدسی که هنر برای او دارد مثال زدنی است.

وی افزود: وقتی نوع نگاه، جدیت و عشق معتمدآریا را نسبت به سینما می‌بینم دلگرم می‌شوم و همین امر سبب می‌شود چیزهای زیادی برای پیشرفت کاری یاد بگیرم و بزرگترین خوش‌شانسی من این بود که وی در "بهمن" با من همکاری کرد.

فرشباف در خصوص جداسازی بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: اتفاق خوبی افتاد چون وقتی این بخش بتواند استقلال خودش را به دست آورد جدی‌تر به آن نگاه می‌شود و من فکر می‌کنم بخش بین‌الملل زیر سایه بخش سودای سیمرغ رفته بود و اکنون می‌تواند با هویت‌ و بهتر باشد.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار