بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان تهران از مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی و ناحیه 22 دادسرای تهران

رییس کل دادگستری استان تهران بطور سرزده از مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی و ناحیه 22 دادسرای تهران بازدید نمود و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت .

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان تهران از مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی و ناحیه 22 دادسرای تهرانبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگه خبرنگاران، «غلامحسین اسماعیلی» رییس کل دادگستری استان تهران بطور سرزده از مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی و ناحیه 22 دادسرای تهران بازدید نمود و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت.
 
 در این بازدید، « ذاقلی» سرپرست مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی و همچنین«نجفی» سرپرست دادسرای ناحیه 22 تهران بدوا گزارشی در خصوص معرفی حوزه کاری خود، عملکرد و مشکلات مطروحه را ارائه نمودند.

سپس رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان شریف این مجموعه قضایی اظهار داشت: هدف از این بازدید، دیدار با دوستان و مشاهده تلاش ها و کوشش های صورت گرفته و نیز آشنایی با مشکلات موجود است البته همه مسئولین در دستگاه عدلیه دلسوزانه در تلاش برای رفع مشکلات هستند و اگر در جایی مشکلی حل نمی شود یا مدیر نسبت به آن بی اطلاع بوده و یا حل آن از توان او خارج است.

وی در ادامه، ضمن تاکید بر مهم بودن پرونده‌های مطرح در این واحد قضایی افزود: بنده در همان ابتدای تصدی در دادگستری استان تهران در خصوص اصلاح دستور العمل بهره‌وری در ستاد قوه قضاییه پیشنهاد نمودم که مجموعه‌های قضایی ویژه اعم از اقتصادی، امنیتی و جنایی به نحو خاص مدنظر قرار گیرند تا از این طریق بخشی از زحمات همکاران، جبران گردد، در خود دادگستری استان نیز تمهیداتی در جهت ایجاد انگیزه برای همکارانی که به پرونده‌های ویژه رسیدگی می‌کنند، اتخاذ شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به جهت اینکه در این مجتمع قضایی، پرونده‌های مهم اقتصادی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد فلذا ضروری است در این رابطه از قضات سلیم النفس، قاطع و قانونمند استفاده شود و به جهت وجود پیچیدگی‌‌های خاص اقتصادی در پرونده‌ها لازم است همکاران، مرتبا تحت آموزش‌های مربوطه قرار گیرند و در اینصورت است که شاهد صدور آرای مستند و متقن از سوی قضات خواهیم بود، در کنار مسائل آموزشی استفاده از انگیزه‌های تشویقی در ابعاد مختلف می تواند نقش بسزایی داشته باشد.
 
اسماعیلی در خصوص نحوه حفظ و مدیریت اموال در پرونده های اقتصادی متذکر شد: در این راستا بهتر است، افراد دلسوز، کارآمد و مومن در درون خود سازمانها و نهادهای ذینفع شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند تا بدین ترتیب قدری از بار مسئولیت قوه قضاییه کاسته شود و دادگاه ها بجای مدیریت صرفاً به امر خطیر نظارت بپردازند.
 
وی در پایان سخنان خود تاکید نمود : در خصوص ضرورت وجودی مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی هیچگونه شک و شبهه ای وجود ندارد و حتی معتقدم در صورت امکان دعاوی راجع به حقوق بیت المال با گرایش زمین و مسکن در مجتمع قضایی مشابهی با عنوان «حقوقی» و متمرکز مورد رسیدگی قرار گیرند که البته این مطلب بایستی همزمان با اجرای قانونی آیین دادرسی کیفری جدید هماهنگ شده و تشکیل گردد، ضمنا لازم به ذکر است که، ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب در خصوص شناسایی قضات توانمند در رسیدگی به پرونده های ویژه نیز در همین راستا شکل گرفته است.
 
 این گزارش در ایان حاکیست رئیس کل دادگستری استان تهران که  «ضیایی» مدیر حفاظت و اطلاعات نیز وی را همراهی کرده است از قسمت‌های مختلف مجتمع قضایی ویژه اقتصادی و دادسرای ناحیه 22 تهران بازدید و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار