اعزام نخستين گروه نيروهای آمريکايی برای آموزش نظامی معارضان سوری

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد وزیر دفاع این کشور دستور اعزام نخستین گروه از نیروهای آمریکایی را به کشورهای منطقه جهت آموزشی معارضان سوری صادر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد «چاک هیگل» وزیر دفاع این کشور دستور اعزام نخستین گروه از نیروهای آمریکایی را به کشورهای غرب آسیا جهت راه اندازی پایگاه های آموزشی ستیزه جویان معارضان صادر کرده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت شمار این نیروها نزدیک به 100 نفر است و طی چند روز آینده به غرب آسیا اعزام خواهند شد.

وی افزود دستور اعزام این نیروها که بیشتر آنها از نیروهای عملیات ویژه هستند، هفته گذشته صادر شد و طی چند روز آینده به چند کشور خاور میانه وارد خواهند شد. طی چند هفته بعد نیز چند صد نیروی آموزش دهنده نظامی دیگر به این کشورها اعزام خواهند شد.

کربی افزود نیروهای کرد اکنون کنترل نزدیک به 70 درصد کوبانی را در اختیار گرفته اند، در حالی که این شهر ماه گذشته در آستانه سقوط بود.

سخنگوی پنتاگون گفت: نیروهای اعزامی، ابتدا به ارزیابی اوضاع خواهند پرداخت، سپس شرایط را برای حضور نیروهای بیشتر فراهم خواهند کرد. 

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که داعش تاکنون جز 700 کیلومتر مربع از سرزمین های عراق، یعنی یک درصد از 55 هزار کیلومتر مربعی را که در سال 2014 توانسته بود بر آن مسلط گردد را از دست نداده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون با اعلام این مطلب گفت: این بخش کمی است؛ اما همین میزانی را که اکثریت آن را نیروهای کرد در شمال عراق بازپس گرفتند، مناطقی مهم را نسبت به داعش از نظر مناطق شهری و سکونتی شامل می گردد.

کربی همچنین تأکید کرد که داعش بیشتر در حالت دفاعی قرار گرفته و ما نمی بینیم که تلاش برای تسلط بر سرزمین های بیشتر داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد که داعش اقدام به بکارگیری کودکان برای جنگ و یا انجام حملات انتحاری می کند؛ چیزی که نشانگر این است که آنها از مشکلات عدیده ای رنج می برند.

وی اعلام کرد که داعش همچنین میلیون ها دلار از درآمدهای نفت را در اثر حملات ائتلاف از دست داده است .

سخنگوی پنتاگون همچنین تأکید کرد که برخلاف شاخصه هایی که نشانگر پیشرفت در جنگ با داعش هست؛ اما هنوز می‌بینیم که داعش بصورت قوی در عراق و سوریه وجود دارد.

وی گفت: ما دائما گفته ایم که جنگ علیه داعش مسیری طولانی در پی دارد.

ترکیه، قطر و عربستان سعودی پیشنهاد میزبانی مراکز آموزش تروریستهای مخالف دولت سوریه را مطرح کرده بودند. کربی اشاره نکرد که نخستین مراکز آموزشی در چه نقاطی قرار گرفته است.

تمرکز آمریکا در عملیات علیه داعش، بیشتر بر عراق بوده است. البته شماری از حملات هوایی علیه مواضع داعش نزدیک شهر کوبانی سوریه و مناطق مرزی این کشور با ترکیه، استثناء شمرده می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار