عرصه پزشکی نیازمند اطلاع رسانی صحیح در سطح جامعه است

عرصه پزشکی کشور با توانمندی‌های خاص در اقصی نقاط جهان منحصر بفرد است و پزشکی در سطح جامعه نیز نیازمند اطلاع رسانی صحیح است.

حمیدرضا خیری، عضو هیئت علمی داروسازی دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شفاف سازی در فضای علمی از مطالبات همه دانش پژوهان است.

وی در ادامه با ذکر مثال گفت: پیوند مغز و استخوان، درمان سرطان خون با توجه به سلولهای بنیادی در کشور ما بخوبی انجام می‌شود اما همین بهره‌گیری از سلولهای جنینی اگر خوب انجام نشود نه تنها به مداوای بیمار کمکی نمی‌کند بلکه ایجاد تومور هم می‌کند و این موضوع نیازمند شفاف سازی اطلاعات پزشکی بمنظور آگاهی بیماران و همکاری همه جانبه آنها در روند درمان است که خوشبختانه پزشکان ایران در این زمینه حرف اول منطقه را می‌زند و در درمان و بهره‌گیری از سلولهای بنیادی درخشیده‌اند.

خیری با اشاره به تحریم‌ها در زمینه برخی از دستگاهها به منظور آنالیز و... افزود:‌ خوشبختانه با تدبیر متخصصان عرصه پزشکی کشور معرفی تکنولوژی‌های نوین توسط محققان موفق کشورهای خارجی که اغلب ایرانی هستند انجام می‌شود و امیدواریم این تبادل و تعامل علمی عامل پیشرفت روز افزون کشور نیز باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار