کارگردان فیلم «داره صبح میشه»:

حمایت از فیلم‌اولی‌ها فضای سینما را حرفه‌ای‌تر می‌کند

یلدا جبلی گفت: وامی که سال‌ها به فیلم اولی‌ها داده می‌شد، پشتوانه‌ی خیلی مهمی برای آنان بود اما در یک سال اخیر حداقل این وام شامل حال من و ظاهرا شامل حال هیچکس نشده است.

یلدا جبلی کارگردان فیلم "داره صبح میشه" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث حمایت از فیلم اولی‌ها گفت: از من که حمایتی نشده ولی به طور قطع می تواند کمک زیادی کند.

وی افزود: وامی که به فیلم اولی ها داده می‌شد، پشتوانه خیلی مهمی برای آنان بود ، خیلی از فیلمسازها با آن وام به راحتی توانستند فیلم بسازند اما در یکسال اخیر حداقل این وام شامل حال من و ظاهرا شامل حال کسی نشد در صورتی که با حمایت از این بخش فضای سینما حرفه‌ای تر می‌شود.

وی در خصوص اینکه فیلم "داره صبح میشه" در کدام بخش حرف بیشتری برای گفتن دارد عنوان کرد: بازیگران حرفه‌ای این فیلم و فیلمنامه به طور قطع فارغ از من کارگردان مورد توجه قرار می‌گیرند.

جبلی در خصوص جداسازی بخش بین‌الملل از جشنواره فجر گفت: به طور قطع آنهایی که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند حس کردند که اتفاق بهتری می‌افتد ولی خود من سالی که با یک فیلم کوتاه در جشنواره فجر حضور داشتم با وجود بخش بین الملل حس بهتری داشتم زیرا فیلم در جشنواره‌آی با ابعاد بین‌الملل به رقابت می پرداخت که اکنون اینگونه نیست.

جبلی خاطر نشان کرد: باید قصه‌ها را ساده، روان و نزدیک به آدمهایی که اطراف ما زندگی می کنند نوشت، و با فراهم کردن امکانات مناسب برای فیلمساز سعی کنیم به فضای ساخت در سینمای حرفه‌ای نزدیک شویم.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.