امید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش اعتبارات کاهش حقوق کارمندان را در پی دارد

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت:‌ اگر میزان اعتبارات دانشگاهها کاهش یابد در اولین مرحله شاهد کاهش حقوق کارمندان دانشگاهی هستیم.

محمدحسین امید، معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: امروز دانشگاههای ما متولی علم، آموزش، پژوهش، رفاه و خدمات هستند یعنی ما در کنار علم، رستوران داری و هتل داری هم داریم و این در حالی است که این امر موجب کاهش کیفیت در دانشگاهها می‌شود.

وی افزود:‌ این درحالی است که اگر دولت می‌خواهد نیازهای رفاهی دانشجویان را تامین کند، با دستگاههای واسطه‌ای همچون صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند این فعالیت را داشته باشند.

امید، تصریح کرد: در سال 93 بیش از 15 درصد از اعتبار دانشگاهها صرف خدمات فرهنگی، رفاهی و امور دانشجویی شده است.

وی تصریح کرد:‌ امروز براساس اطلاعات دقیق دانشگاههای کشور هزار و 520 میلیارد تومان کسر اعتبار دارند چنانچه در سال 89 تخصیص بودجه آنها زیر 70 درصد بوده است.

امید اظهار داشت: در سال 90 حدود 90 درصد بوده است و در سال 91 نیز همینطور بوده است، چنانچه هیچ دانشگاهی تمایل ندارد که نسبت به سیاست‌های هیئت امنایی تفاوت باشد، اما زمانی که بودجه تخصیص داده نشود به تبع آن در اولین مرحله میزان اعتباری که برای غذا و دستمزد کارمندان در نظر  گرفته شده است کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار