جریمه ٥٤٠ هزار دلاری شرکت پست آمریکا برای چاپ غیر مجاز اثر یك هنرمند بر روی تمبر!

شركت پست آمریكا برای چاپ بی اجازه‌ی اثر هنرمند بر روی تمبر محكوم به پرداخت ٥٤٠ هزار دلار جریمه به وی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی هنریباشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز؛ دادگاه تجدید نظر آمریكا پیرو حكم قبلی، شركت پست آمریكا را به دلیل چاپ غیر مجاز اثر هنرمند معروف بر روی تمبرهای پستی محكوم و ملزم به پرداخت٥٤٠ هزار دلار جریمه به آن هنرمند كرد.

در حكمی كه چهارم فوریه صادر شد، دادگاه اعلام كرد:"١٠ درصد از 4 و نیم میلیون دلار (سود خالص حاصله از تمبرها )باید به عنوان جریمه به هنرمند معروف " فرانك گی لورد " پرداخت شود."

جریمه ٥٤٠ هزار دلاری شرکت پست آمریکا برای چاپ غیر مجاز اثر یك هنرمند بر روی تمبر!

"فرانك گی لورد" ،كهنه سرباز جنگ جهانی دوم در سال ١٩٩٥ اثری به نام " ستون" برای خدمت به سربازان جنگجوی كره  و زنده كردن یاد آنها طراحی كرد، این اثر شامل ١٩  مجسمه از سربازان كره  در سایز واقعی و لباسهای فولادین است كه نشان دهنده گردان جنگی سربازان كره ای در حال گشت و پاسبانی است.

حدود ٦ ماه پس از إتمام این اثر یادبود درماه ژانویه سال ١٩٩٦، عكاسی تازه كار به نام " جان علی" در یك روز برفی از این مجسمه های یادبود دیدن كرد و عكس هایی نیز تهیه كرد.

جریمه ٥٤٠ هزار دلاری شرکت پست آمریکا برای چاپ غیر مجاز اثر یك هنرمند بر روی تمبر!

در سال ٢٠٠٢ شركت پست آمریكا تصمیم گرفت تا برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد صلح و آرامش در كره، تمبری به نشانه یاد خاطره سربازان جنگجوی كره ای صادر كندو همین باعث انتخاب عكس " جان علی " از اثر " ستون " فرانك گی لورد" شد . البته در آن زمان شركت پست مبلغ ١٥٠٠ دلار برای استفاده از این عكس به آقای" علی"پرداخت كرد و تنها چیزی كه فراموش شد جلب رضایت آقای " گی لورد" برای استفاده از اثر "ستون" ایشان بود كه در سال ٢٠٠٦ اعتراض وی را برانگیخت.

دادگاه تجدید نظر دولت در تأیید تصمیم اتخاذ شده از سوی فدرال گفت: حق آقای علی هم اكنون پرداخت شده تلقی می شود و اما چیزی كه باقی می ماند تخصیص ١٠ درصد سود خالص شركت پست از این تمبر به آقای " گی لورد " است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار