تلاش برای حفاظت از آثار مسیحیان عراق در مقابل تهاجم داعش

راهبان مسیحی در عراق در تلاش هستند با دیجیتالی کردن اسناد تاریخی مسیحیت آن‌ها را از نابودی نجات دهند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نیوز؛ راهبان مسیحی در عراق در تلاش هستند با دیجیتالی کردن اسناد تاریخی مسیحیت، آن ها را از نابودی نجات دهند. میراث باستانی مسیحیت همزمان با این اتفاق که گروه‌های تروریستی داعش، مسیحیان عراق را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده‌اند در خطر نابودی قرار گرفته است.   
 
راهبان در شهر اربیل می‌کوشند تا با دیجیتالی کردن دست نوشته‌های تاریخی علاوه بر حفظ و صیانت از این آثار، آنها را در سراسر جهان قابل دسترسی کنند.  
 
راهبان دومینیکی که در ابتدا در سال 1750 میلادی در موصل اقامت کردند در اوایل قرن نوزدهم با آوردن صنعت چاپ به عراق چاپ و تدوین تعالیم مسیحیت را آغاز کردند.   
 
تابستان گذشته‌، با اوج گیری حملات داعش و شروع اذیت و آزار مسیحیان، این اقلیت ناچار به تغییرمکان و استقرار در شهر اربیل شدند. به گفته رهبر مذهبی این اقلیت مجموعه بزرگی از آثار و دست نوشته‌ها توسط کامیونی به یک محل امن منتقل شده است هر چند که وی مجبور شده، بیش از 50 هزار کتاب دیگر در آنجا باقی بگذارد.   
 
راهبان مسیحی معتقدند که شرایط فعلی عراق احتمالا در آینده نزدیک آنها را ناچار به ترک همیشگی این کشور خواهد کرد و از این رو در تلاش برای نجات میراث فرهنگی خود پیش از نابودی آن هستند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار