مدیر عامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد خبر داد:

موزه انقلاب در آینده‌ی نزدیک راه اندازی می‌شود

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ایجاد راه اندازی موزه‌های انقلاب و مطبوعات در آینده‌ی نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، محمد رضا جواهری که درحاشیه برپایی اولین نمایشگاه انقلاب با عنوان " انقلاب را ورق بزنیم" با خبرنگاران رسانه های گروهی در محل ستاد بنیاد سخن می‌گفت، اصالت، واقعی بودن و جذابیت را از مهمترین خصوصیات این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در واقع جمع آوری ایده های مختلف، عرضه و اجرایی کردن این ایده ها در غالب نمایشگاه از اهم موضوعاتی بود که توسط موسسسه فرهنگی موزه های بنیاد برای نخستین بار به منصه ظهور در آمد.

وی بالا بردن سطح آگاهی قشر جوان و آشنایی آنان با واقعیات  توسط مستندات موجود را از مهمترین اهداف برگزاری  این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه پس از گذشت 36 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت جدی به برخی از مستندات موجود  در اختیار مردم توجه کافی نشده است و با توجه به گذشت زمان امکان  و فرصت گرد آوری و نگهداری این اسناد تاریخی از دست خواهد رفت.

 وی وجود اشیاء واقعی مانند اسکناس های رایج دوران انقلاب و قبل از آن، فضای کتابفروشی و نمونه کتاب های مختص آن دوران، دکه روزنامه فروشی  شبیه سازی شده و نمونه های روزنامه ها و همچنین دوربین های عکاسی  آن دوران را از ویژگی های این نمایشگاه دانست.


جواهری در ادامه همچنین  به ایجاد و راه اندازی مجتمع موزه ای در محوطه پارک ارم  اشاره کرد و گفت: در این مجتمع سعی خواهد شد  مجموعه خودرو ها ، تندیس ها و نیز آثار چوبی  که دارای حجم زیادی هستند را نگهداری و در یک مجموعه کامل با برخوداری از استاندارد های لازم در معرض دید قرار دهیم.

مدیر عامل موسسه  فرهنگی موزه های بنیاد در ارتباط با راه اندازی موزه مطبوعات به خبرنگاران گفت: از چندین سال گذشته تا کنون در حال گردآوری آثار مطبوعاتی دوران قبل از انقلاب و بعد از آن هستیم و در آینده ای با ایجاد و راه اندازی موزه مطبوعات در محوطه پارک ارم آثار ثبت شده و مستندات موجود و در اختیار را که مربوط به چاپ و نشر اولین نسخه های روزنامه های مختلف در ایران می باشد را پس از افتتاح رسمی  در معرض دید قرار خواهیم داد.

جواهری در پایان اظهار داشت: در حال حاضر آنچه که در موزه ها و خزانه های بنیاد موجود است و از آنها نگهداری می شود و متعلق به ملت و کشور است و نسل های آینده را باید با آموزش و مطالعه نسبت به ارزش  این اشیاء و آثار مطلع سازیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار