با حضور وزیر بهداشت؛

چند داروی جدید بیماری‌های ام‌اس ، دیابت، سرطان و قلبی، عروقی معرفی شدند

امروز بیست و پنجم بهمن‌ماه چند داروی تولید داخل در زمینه بیماری‌های ام ‌اس‌، سرطان، قلبی و عروقی و دیابت با حضور وزیر بهداشت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدزاده مدیر عامل داروسازی شرکت اسوه امروز 25 بهمن در مراسم معرفی تولید چند داروی ام‌اس ضد سرطان، قلبی‌عروقی و دیابت گفت: عمده تمرکز این شرکت داروسازی تولید دارو برای بیماران خاص است به طوریکه عمده تولیدات این کارخانه شامل تولید داروهای ضد سرطان دیابت، قلبی و عروقی و مکمل‌های بیماران خاص است. 

وی ادامه داد: داروهای بیماران خاصی که در سال 93 در کارخانه داروسازی اسوه تولید شده است میزان صرفه جویی ارزی و پرداخت از جیب مردم بیش از 240 میلون دلار است. 

وی به داروهای جدید تولیدی اشاره و اظهار داشت: داروی ارلوا اولین داروی خوراکی برای درمان سرطان ریه است که هزینه آن یک چهارم هزینه برند اصلی برای بیمار در می‌آید. 
داروی بعدی اسویمر 40 هست که مزیت آن نسبت به فرمولاسیون قبلی اسویمر این است که مبتلایان به ام اس با مصرف این دارو میزان مصرفشان از 30 بار در ماه به 12 بار در ماه کاهش می یابد. 

عبدزاده تاکید کرد : قرار است سال آینده این کارخانه داروسازی چند داروی خوراکی خط اول درمان ام‌اس را نیز برای اولین بار در کشور تولید کند که میزان صرفه جویی این داروها بیش از 400 میلیون دلار خواهد بود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالشهای پیش رو اشاره و عنوان کرد: صنعت داروسازی ما نیاز به بازسازی و سرمایه دارد در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه انجام شود. 

همچنین باید سرمایه داروسازان طرحی افزایش یابد و حمایت قانونی از تولید داخل و حق الگو در کشور صورت گیرد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، ام اس ، سرطان ، داروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار