وزیر بهداشت در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان محیط زیست:

اقتدار در انجام ماموریت های سازمان حفاظت محیط زیست کمک به سلامت جامعه است/ماموریت های وزارت بهداشت جدا از سازمان حفاظت محیط زیست نیست

دکتر هاشمی گفت: سازمان محیط زیست هرچه مقتدرتر در انجام ماموریت های خود عمل کند، به کاهش بار بیماریها و سلامت مردم کمک کرده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در جلسه امضا تفاهم نامه با دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه، ماموریت های وزارت بهداشت جدا از سازمان حفاظت محیط زیست نیست، گفت: سازمان محیط زیست هر چه مقتدرتر در انجام ماموریت های خود عمل کند و بسترهای لازم برای انجام وظایف قانونی اش فراهم شود، به کاهش بار بیماریها و سلامت مردم کمک کرده است.

دکتر هاشمی فعالیت های وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست را در یک راستا دانست و گفت: با توجه به شرایط مختلف مدیریتی که در کشور حاکم بوده و انجام ماموریت های متعدد سازمان محیط زیست، گاهی تعدد وظایف، محدودیت هایی ایجاد می کند که برخی دستگاهها به راحتی زیر بار قبول مسئولیت و وظایف خود نمی روند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه، همه نهادها و دستگاه های مرتبط باید در جهت اصلاح روش هایی که که سلامت مردم را تحت العشاع قرار می دهد، همکاری کنند،تاکید کرد: باید از برخوردهای سلیقه ای در انجام ماموریت ها پرهیز شود و اقدامات با تمرکز بر ارتقاء شاخصهاي زيست محيطي، بهداشت و درمان و سلامت جامعه باشد.

وی با تشکر از توجه  رییس جمهوری که حوزه های سلامت و محیط  زیست را به عنوان اولویت های مهم دولت تدبیر و امید قرار داده اند، اذعان کرد: همکاری تنگاتنگ وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در تبادل تجربيات و  ظرفيت سازي هر دو دستگاه قطعا" می تواند در جهت پیشگیری از  بیماری ها و آسیب ها موثر واقع شود.

گفتنی است، بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در زمینه برنامه ریزی، نظارت، اجرا، و راهبری مجموعه ای از طرح ها و اقدامات مرتبط و موثر در کاهش آلاینده ها و بیماری های ناشی از آن، همـــــکاری کنند همچنین در خصوص یکی از بندهای این تفاهمنامه که مربوط به پسماندهای بیمارستانی بود،  مقرر شد پس از همفکری، در جلسه ای با حضور شهرداری تهران در این خصوص نیز تفاهم نامه جداگانه ای امضا شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.