در سومین شب جشنواره موسیقی فجر؛

قطعه «پیامبر مهربانی» با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد

در سومین شب از سی امین جشنواره موسیقی فجر تالار وحدت میزبان مسئولان فرهنگی کشور بود تا چکیده ای از این جشنواره برای مسئولان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته مراسم چکیده ای از سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر باحضور "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "عباس آخوندی" وزیر مسکن، "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری کشور در تالار وحدت برگزار شد.
 
در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید قرائت و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط ارکستر فرهنگی شهر تهران به سرپرستی "نادر مشایخی" اجرا شد و در ادامه "ژاله صادقی" به عنوان مجری برنامه به روی صحنه آمد و پس از سخنانی از "ژاله صادقی" ارکستر فرهنگی شهر تهران با صدای "عبدالحسین مختاباد" قطعه "شهیدان خدایی" را به آهنگسازی "هوشنگ کامکار" اجرا کرد.
 
"پیروز ارجمند" رئیس دفتر موسیقی در ادامه به روی سن آمد و در ابتدا گفت: ارکستر فرهنگی شهر تهران به تازگی کار خود را به سرپرستی استاد "نادر مشایخی" آغاز کرده و اولین اجرای خود را در آینده ای نزدیک خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: امیدورام بهاری که برای موسیقی سنتی و کلاسیک ایران آغاز شده بهاری پربارتر باشد و میوه ای که به ثمر می رساند میوه ای شیرین و خوشمزه برای اهالی این هنر و علاقه مندان به آن باشد.
 
"علی ترابی" دبیر اجرایی سی امین جشنواره موسیقی فجر در ادامه گزارشی از جشنواره موسیقی پیش رو برای جناب وزیر قرائت کرد که چکیده ای از این گزارش به این شرح است: سی امین جشنواره بین اللملی موسیقی فجر حاصل هنرنمایی هنرمندان شریف کشور در ژانرها و گونه های مختلف است که مجموع این اجراها باحضور 1200 هنرمند در 7 سالن با بیش از 100 اجرا برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در جشنواره موسیقی فجر نکته قابل توجه این است که این جشنواره علاوه بر تهران در 7 استان دیگر اجرا می شود تا مخاطبان موسیقی بتوانند از این ظرفیت موسیقایی کشور بهره ببرند.
 
ترابی افزود: آلمان، هلند، استونی، سوئیس، عراق، ایتالیا و آمریکا کشورهایی هستند که به نمایندگی از آن ها گروه هایی در کنار ما در این جشنواره حضور دارند البته که فضای دیپلماسی کشور موجب شد تا ظرفیت های بیشتری درخواست حضور در جشنواره موسیقی را ارسال کنند که به دلیل محدودیت ها این امر میسر نشد.
 
وی در انتها خاطرنشان شد: جشنواره موسیقی فجر باتوجه به قدمت و عظمت یکی از بزرگ ترین جشنواره های موسیقی جهان است و به توجه خاصه مسئولین در حفظ و نگهداری آن نیازمند است که امیدوارم در آینده این اتفاق برای این جشنواره مهم ایرانی بیفتد.
 
در ادامه برنامه گروه موسیقی نواحی ایران به روی صحنه آمده و قطعاتی را برای حاضران در تالار وحدت اجرا کردند و پس از آن "محمد علیزاده" به همراه بند خود به روی صحنه آمد و در ابتدا قطعه "هواتو کردم" را اجرا کرد.
 
علیزاده گفت: به نام خدای بزرگ خودم، خدای بزرگی که من را از گذشته ای که پر از نداشته بودم به زمان حالی آورده که پر از داشته ام و به همین خاطر خدا را شاکر هستم بابت تمامی لطف هایش که به من داشته است.
 
در ادامه علیزاده "جز تو" را به همراه هم خوانی حاضران در سالن اجرا کرد و در ادامه افزود: اگر محبتی از موسیقی بنده در قلب تک تک مردم عزیز ایران است اعتقاد دارم فقط به خاطر دعای پدر و مادر است به همین خاطر قطعه ای را که اگر بخواهم در تنهایی هایم نیز اجرا کنم را برای شما اجرا می کنم و آن را به همه پدر و مادرهای عزیز تقدیم می کنم.
 
در انتها علیزاده قطعه "شهر باران" را اجرا کرد.
 
پس از اجرا ی "محمد علیزاده" از قطعه "پیامبر مهربانی" به آهنگسازی "پیروز ارجمند" و ترانه "حامد حسین خانی" با صدای "علیرضا وکیلی منش"، "مجتبی قد بیگی" و "امیر دهقان" در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی باحضور وزیر رونمایی شد.
 
در انتها گروه رستاک که تمرکز خود را بر روی موسیقی نواحی ایران گذاشته است به روی صحنه آمد و قطعاتی چون "بارون بارون"، "رعنا" و یک قطعه آذری باعنوان "گَل گَل" را اجرا کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار