اعتراض «مهدی یراحی» در کنسرت اهواز/ طلسم چهار ساله کنسرت اهواز «مهدی یراحی» شکسته شد + عکس

مهدی یراحی خواننده پاپ کشورمان با ماسک روی استیج اهواز حضور یافت.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛‌ «مهدی یراحی» خواننده‌ی محبوب پاپ کشور که اصالت اهوازی دارد؛ پس از چهار سال تلاش بالاخره توانست در زادگاه خود شهر اهواز اولین کنسرت خود را در سه شب برگزار کند و 24،‌25 و 26 بهمن‌ماه در اهواز کنسرت اجرا کرد.

وی در اقدامی نمادین و در اعتراض به آلودگی هوای اهواز دقایقی با ماسک روی صحنه حضور یافت.

اعتراض «مهدی یراحی» در کنسرت اهواز + عکس

با اتمام شمارش معکوس مردم و پخش یک موسیقی، "امیر فقیه" به روی استیج آمد و یک موسیقی را پخش کرد. در همین زمان ابتدا "نیما رمضان" که رهبری ارکستر یراحی را در این اجرا به عهده داشت به روی صحنه آمد و سپس سایر نوازنده‌ها وارد استیج شدند.

یک موسیقی شش و هشت عنوان پیش‌درآمد قطعه شاد "عطر تو" بود که هم‌زمان با آغاز ملودی این کار، "مهدی یراحی" با ماسکی روی صورت خود، به صحنه قدم گذاشت. او دو دستان خود را باز کرد و این حرکتش با استقبال عجیب حضار مواجه شد. همه از جای خود برخاستند و یراحی حدود یک دقیقه با همان ماسک به بخش‌های مختلف استیج می‌رفت و به حضار تعظیم می‌کرد.

با اتمام قطعه "عطر تو"، همه منتظر سلام و احوالپرسی یراحی بودند. اما در حالی که اشک در چشمان وی حلقه زده بود، دو مرتبه به سمت میکروفون رفت و مجدداً سمت نوازنده‌ها برگشت و اشک‌های خود را پاک کرد. نهایتاً صحبت‌های خود را با صدایی لرزان اینگونه آغاز کرد: "چهار سال است که منتظر گفتن این سلام به همشهری‌های عزیزم هستم. سلام"

پس از "دیدار"، قطعه "نسینی الدنیا" اجرا شد که ایرانی‌های عرب‌زبان زیادی این قطعه را  با صدای بلند همخوانی ‌کردند. ریمیکس دو قطعه "امشبم گذشت" و "مهم اینه" بخش دیگری از کنداکتور بود که با پیانو "مهرداد احمدزاده" آغاز شد.

یراحی پیش از اجرای قطعه "مسافر پاییزی" گفت: این کاری که اکنون می‌خواهم بخوانم را در سن 19 سالگی ساختم. آن زمان فکر می‌کردم که دنیا مثل فیلم‌های هندی باشد ولی وقتی که بزرگ‌تر شدم، دیدم که دنیا شبیه فیلم‌های آمریکایی است.

در اجرای این کار "سیامک فتحی‌نیا" به تکنوازی ساکسیفون پرداخت.

یراحی در معرفی قطعه "فصل بهار" گفت: من دوست ندارم که مردم را ناراحت کنم ولی از شما درخواست می‌کنم که به افتخار "مرتضی پاشایی" دست بزنید. می‌خواهم نوید یک همکاری جدید با یک دوست خوب را بدهم. او کسی است که پس از فوت "مرتضی پاشایی" بسیار افسرده شد. ما دوست مشترکمان را از دست دادیم که هنوز هم پرواز او برای ما باورکردنی نیست. از این پس "مهدی کرد" به عنوان مدیر برنامه‌ در کنار من است. همچنین قرار است که او از این پس بخندد و به روزهای اوج خود بازگردد.
 
در ادامه "مهدی یراحی" قطعه "فکر من نباش" را که چندی پیش منتشر شده است را برای اولین بار در این کنسرت اجرا کرد و از "امید جامع" و "آرون حسینی" که خالقان این اثر هستند هم نام برد. 

"امپراطور" هم یکی دیگر از کارهایی بود که همخوانی زیاد حضار را به دنبال داشت. اما پر سر و صداترین بخش کنسرت یراحی، اجرای مِدلی عربی بود. 

او در مورد دو قطعه "من علمک" و "علی مودک" گفت: احتمالاً پس از این دو آهنگ سالن منفجر شود. 

این دو کار شاد، انرژی حضار را مجدداً افزایش داد و با اتمام این بخش فریادهای دوباره دوباره به دفعات از میان جمعیت به گوش می‌رسید.

در ادامه، نوازندگان ارکستر از صحنه خارج شدند و "توحید نوری" در ابتدا قطعه "باور نکن" و در ادامه با دعوت از "احسان نی‌زن" قطعات "سازِش" و "هرجای دنیایی دلم اونجاست" اجرا شدند که حال حاضران در سالن را تغییر داد. در بخش بعدی و پس از بازگشت نوازنده‌ها قطعه "منو رها کن" اجرا شد و با خروج یراحی همزمان نور کل سالن هم گرفته شد و ویدئویی از کنسرت 22 اردیبهشت این خواننده که در سالن میلاد نمایشگاه روی نمایشگرها نقش بست. این ویدئو متعلق به لحظه‌ای بود که یراحی یک شیشه آب گل‌آلود در دست دارد و می‌گوید: می‌خواهم به جنوب برویم. این آب کارون است. زلال نیست، اما اینکه آب کارون است، بسیار اهمیت دارد. آب کارون یکی از نمادهای شرف ما مردم خوزستان است. یکی دیگر از نمادهای ما هم عینک رِی‌بَن است.

با اتمام این ویدئو، "اکبر شهریاری" و "مینو قاسم‌پور" یک دونوازی شاد تمپو و قانون را اجرا کردند.

بلافاصله هم "مهدی یراحی" به صحنه بازگشت که او و سایر اعضای ارکستر در هنگام اجرای قطعه "غزال"، عینک "ری‌بَن" به چشم داشتند.

در پایان پس از اجرای قطعه "زمستون" با سولوی کلارینت "سیامک فتحی‌نیا"، تمامی نوازنده‌ها به جلوی صحنه آمدند و همزمان قطعه "خدا به همرات" به صورت پلی‌بک در سالن پخش شد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در این برنامه این بود که "مهدی یراحی" به دفعات از اقوام خوزستان یعنی بختیاری، عرب، لر، شوشتری و دزفولی نام می‌برد و از حضار می‌خواست که این قومیت‌ها و تمامی مردم ایران را تشویق کنند و اعلام کرد که مهم ایرانی بودن و از آن مهم‌تر انسان بودن است.

همچنین یکی دیگر از اتفاقات این کنسرت که جنبه اعتراضی هم داشت، پیش از سانس سوم اجرا بود. در این سانس به تمامی حضار در بدو ورود به سالن یک شاخه گل رز، یک تقویم سال 94 با عکس مهدی یراحی و یک شیشه آب‌معدنی داده می‌شد. حرکتی که مشخصاً در اعتراض به وضعیت نامناسب آب آشامیدنی این خطه پرافتخار کشور ایران رقم خورد. چرا که او سال گذشته هم نسبت به موضوع انتقال آب کارون و آلودگی آب آشامیدنی خوزستان اعتراض کرده بود.

یراحی حتی در تجمع مردم اهواز در جوار کارون هم حضور داشت. البته او در طول کنسرت حتی یک کلمه هم در مورد آب و هوا و وضعیت آب آشامیدنی، انتقاد یا صحبتی را مطرح نکرد. او تنها از طریق این دو حرکت، تمامی حرف‌های خود را به سمع و نظر مردم رساند.

"احسان نی‌زن" ویولن، "مهرداد احمدزاده" کیبورد، "مینو قاسم‌پور" قانون، "سیامک فتحی‌نیا" ساکسیفون و کلارینت، "عادل روح‌نواز" گیتار اسپانیش، "توحید نوری" پیانو، "مجید رضاپور" درامز، "مهبد شفیعی‌نژاد" کیبورد، "اکبر شهریاری" پرکاشن و "امیر فقیه" سمپلر اعضای ارکستر بودند. "نیما رمضان" گیتار الکتریک و رهبر گروه موسیقی "مهدی یراحی" نیز بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بچه ايروني
۱۲:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
سلام..دم مهدي يراحي خيلي گرم..واقعن گرد و خاك خفه كرده مردم خوزستان رو...
آخرین اخبار