افسران بعثی عراق مسئول آموزش زنان داعشی

منابع عراقی فاش کردند که افسران نظام صدام دیکتاتور سابق عراق شیوه‌های وحشیانه را به تکفیری‌ها آموزش می‌دهند تا از آن علیه ارتش و ملت عراق استفاده کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛پایگاه النهرین، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: افسران نظام بعث عراق، زنان و نوجوانان را در موصل برای جنگ در کنار داعش آموزش می دهند.

این منبع بیان کرد: داعش تاکنون تعدادی از زنان و نوجوانان را در اردوگاه های نظامی در استان نینوا با شیوه های وحشیانه و جنایتکارانه که اقدامات انتحاری بخشی از آن است آموزش داده است.

به گفته این منبع برخی از آموزش دهندگان از افسران ارتش صدام هستند که بر آموزش های گروه موسوم به فدائیان صدام نظارت داشتند .این افسران از مظنونان دستگاه های امنیتی عراق و تحت تعقیب به اتهام دخالت در حوادث تروریستی هستند.

این منبع افزود: گروه اول تروریست ها شامل چهل نوجوان که سن آن 13 تا14 سال به همراه 15 زن هستند و همه این افراد از ساکنان تلعفر، القیاره، حمام العلیل و از موصل هستند. این افراد در اردوگاه موسوم به ابو مصعب الزرقاوی و جنگل های موصل آموزش می بینند و کار با سلاح سبک و سنگین و خمپاره و آرپی جی را یاد می گیرند.شیوه آموزش بر پایه جنگ های چریکی است.

منبع مذکور بیان کرد: دوره دوم آموزش مختص زنان بوده است و در اردوگاه موسوم به الخنساء در مرکز تلعفر برگزار شده است و زنان آذربایجانی و ترکی و عراقی از ساکنان تلعفر و برخی روستاهای عرب نشین و ترکمن نشین در اطراف تلعفر در این دوره هستند.گردان خنساء برای نیروهای امینتی عراق شناخته شده است و رمزیه الراوی و انتصار حازم و ام الخنساء که احتمالا تابعیت تاجیکی دارد سرکردگی آن را بر عهده دارند.

این منبع تاکید کرد: گردان الخنساء شامل زنان انتحاری است که بیشتر آنها کسانی هستند که همسران و فرزندان خود را در جنگ با نیروهای امنیتی از دست داده اند و داعش به دنبال سوء استفاده از احساسات این زنان و استفاده از آنها در عملیات انتحاری است و دستگاه های امنیتی باید با زنان و نوجوانان در عملیات آزاد سازی موصل با احتیاط عمل کند زیرا آنها عامل انتحاری هستند.

همزمان تحلیلگران بر این باورند که بعثی‌ها عضو داعش حامی شیوه های رعب افکنی و خوف در قلوب دیگران از طریق عملیات خشونت و اقدامات وحشیانه هستند.

عبدالحلیم الرهیمی تحلیلگر عراقی گفت: هدف از ترویج و اشاعه این صحنه های وحشیانه و خشونت بار در رسانه های داعش مخالفان داعش هستند و این تروریست ها می کوشند که در مناطق تحت اشغال خود رعب و وحشت ایجاد کنند تا حامیان داعش فکر جدایی از این گروهک را نداشته باشند و همچنان در خدمت این گروهک تروریستی باشند.وی افزود: این اقدامات به وجهه دین اسلام ضربه زده است و خط مشی و اسلوب آن به دور از اسلام است.اسلام بری از اتهام خشونت است.

منبع: فارس
برچسب ها: افسران ، عراق ، داعشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.