لزوم حمایت از فرزندان مادران معتاد

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی با اشاره به سرپرست خانوار بودن برخی از زنان معتاد و یا بدسرپرست بودن این افراد تصریح کرد: جهت نگهداری از فرزندان بانوانی که مراحل ترک خود را سپری می‌کنند باید تدابیری اندیشیده شود تا کودکان آنها آسیب نبینند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،زهرا فرجی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: متأسفانه در کنار خدمات و اقدامات پیشگیرانه شاهد بازگشت تعداد کمی از بانوان رهایی یافته از دام اعتیاد به جامعه هستیم.

وی از تبلیغات منفی که در مراکز DIC و شلترها وجود دارد ابراز تأسف کرد و افزود: متأسفانه در برخی از این مراکز به علت تبلیغات منفی، بهبودی که برنامه‌ریزی شده برای بانوان اتفاق نمی‌افتد.

فرجی به معضل تأمین مخارج زندگی از سوی بانوان مبتلا اشاره و اظهار کرد: باید خدمات فرهنگی و اقتصادی برای این بانوان در نظر گرفته شود که چالش‌های اقتصادی موجب بازگشت این افراد به مرحله قبل از بهبودی نشود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر اراک در حاشیه این جلسه گفت: ارگان‌ها و سازمان‌ها باید 80 درصد اعتبارات مبارزه با مواد مخدر را از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری پیگیری کنند.

محمد زیدوند ادامه داد: 20 درصد اعتبارات نیز از طریق شورا به ارگان‌ها و سازمان‌ها تخصیص داده شده که یک میلیارد و 150 میلیون ریال به بهزیستی، 600 میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی اراک، 240 میلیون ریال به آموزش و پرورش و 300 میلیون ریال برای دانشگاه علوم پزشکی ساوه در نظر گرفته شده است.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار