آیفون ۶ با افت شدید قیمت مواجه شد/ فروش ویژه فقط با قیمت ۴۳۷.۰۰۰ تومان!!

آیفون ۶ که به تازگی با مبلغ نزدیک ۳ میلیون تومان وارد بازار شد به علت استقبال شدید متقاضیان، با سیستم عامل جدید و قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان به تازگی در بازار موج جدیدی از رقابت را آغاز کرده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت معروف و محبوب اپل را همه می‌شناسیم آن هم با تلفن هوشمند آیفون... نام و آوازه این تلفن هوشمند در همه جا پیچیده است و طرفداران خاص خود را دارد، اما محصولات شرکت اپل با توجه قابلیت‌ها و امکانات خاص با قیمت بالایی عرضه می‌شود. آیفون ۶ زمانی که وارد بازار ایران شد با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون به فروش می‌رسید، این مبلغ در مقایسه با تلفن‌های هوشمند سایر برندها قیمت زیادی داشت، اما اگر در جایی دیدید که آیفون ۶ با قیمت بسیار پایینی به فروش می‌رسد حتما بدانید که این ارزانی بی دلیل نیست. در حال وبگردی و رصد سایت‌ها بودیم که یک تبلیغ توجه ما را به خود جلب کرد، آیفون ۶ با قیمت ۴۳۷.۰۰۰ تومان!!

آیفون ۶ با افت شدید قیمت مواجه شد

برای اینکه ببینیم ماجرا از چه قرار است ذره‌بین به دست وارد سایت فروش شدیم. همین که عنوان را دیدیم خنده‌مان گرفت؛ Apple iPhone 6 android - آیفون ۶ با سیستم عامل اندروید!! همین جا بود که فهمیدیم هر ارزانی به دلیل نیست. سایت خودش در توضیحات محصول نوشته بود که:

ابر گوشی های اندرویدی آیفون ۶ بالاخره از راه رسید این گوشی ها که با سیستم عامل اندروید طراحی و روانه بازار شده اند ، غوغایی به پا کرده و نظر بسیاری از مشتریان تلفن های همراه هوشمند را به خود جلب کرده است محیط این گوشی ها دقیقاً مانند سیستم عامل ios طراحی شده با این تفاوت به جای بازی و برنامه های پولی سیستم عامل ios این حسن را دارد که بازی و برنامه های اندروید را نیز ساپورت میکند. این گوشی ها از سی پی یو قدرتمند چهار هسته سری A9 بهره میبرند و انواع بازی های سنگین اندرویدی را پشتیبانی و فیلم های HD را به راحتی اجرا میکنند این گوشی در مدت زمان کم یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل شده است. این گوشی ها مونتاژ کشور چین تحت لیسانس آیفون کلیفرنیا و با سیستم عامل اندروید میباشند.

مشخصات کلی : یک سیم کارته – وزن : ۱۲۹ گرم
پردازنده :  Quad Core Cortex-A9 ۱٫۳ GHz
صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی IPS LCD – سایز صفحه نمایش: ۴٫۷ اینچ – دارای رزولوشن ۱۳۳۴ × ۷۵۰ – تراکم پیکسلی : ۳۲۰ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
حافظه : حافظه داخلی ۸ گیگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت ارتقا حافظه داخلی تا ۳۲ گیگ ( بایستی پشت گوشی باز شود و میکرو اس دی ۸ گیگ را عوض کرد. )
شبکه های ارتباطی : ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
دوربین : ۸ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 – نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات : قطب نما – بلوتوث فعال – دارای سنسور تشخیص اثر انگشت بر روی دکمه هوم – پشتیبانی کامل از زبان فارسی


آیفون ۶ با افت شدید قیمت مواجه شد

در طی تماس تلفنی که با فروشنده این محصول داشتیم، اینچین ادعا کردند که دلیل ارزان بودن دستگاه فقط به خاطر سیستم عامل گوشی است، فروشند این محصول تاکید کرد که فقط ۲ میلیون تومان هزینه سیستم عامل iOS می‌باشد، پس دلیل گران بودن آیفون ۶ به خاطر سیستم عامل آن می‌باشد!!

آیفون ۶ با افت شدید قیمت مواجه شد

در ادامه سوال کردیم که قطعات محصول ساخت کدام شرکت است؟
فروشند پاسخ داد: شرکت کلن که شرکت تولید کننده قطعات سخت افزاری گوشی است این محصول را در اندازه و ابعاد دقیق همان آیفون اصلی تولید می‌کند و شرکت ما هم این محصول را تا ۷ روز گارانتی می‌کند (!!) که اگر مشکلی پیش آمد با دستگاه نو تعویض می‌شود.

دریچه فناوری اطلاعات هم توصیه اکید می‌کند که از خرید همچین دستگاه‌هایی جداً خودداری کنید چرا که هر ارزانی بی دلیل نیست و اینچنین دستگاه‌هایی کارایی دستگاه اصلی را به شما نمی‌دهد.

این در حالی است که نماینده مجاز اپل در ایران وضع آشفته بازار اپل را تا حدی سر و سامان داده است، اما باز هم فروشگاه‌هایی هستند که محصولات تقلبی و غیرقانونی به صورت اشاره شده در بالا را روانه بازار کرده‌اند، جا دارد مسئولین و روسای کشور فکری به حال این اجناس تقلبی کنند و با نظارت دقیق و مدیریت بازار ورود کالاهای تقلبی را بگیرند. همانطور که در رسانه‌ها منتشر می‌شود اکثر واردات گوشی به بازار ایران به صورت قاچاق بوده و درصد کمی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.

اگر شما یا اطرافیانتان تجربه خرید چنین محصولاتی را داشتید، می‌توانید در بخش نظرات این خبر تجربیات استفاده از این محصولات را با دیگر کاربران دریچه به اشتراک بگذارید

گزارش از سالار واعظی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام میخواستم بدونم این گوشی حداکثر چند مدت کار میکنه؟
Saudi Arabia
سید حسین
۱۷:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام پس این نماد اعتماد نقش چی رو داره؟؟؟؟؟؟
Saudi Arabia
سید حسین
۱۷:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام پس این نماد اعتماد نقش چی رو داره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۱۸ ۰۸ تير ۱۳۹۴
هی میزنم سبد خرید نمیشه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۳:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
ممنون ازگزارش خوب وبروزتون یکباردیگه یاد ی خبره دیگه افتادم که امروز فقط قاچاق گوشی مشکل اصلی نیست وتقلب و فیک بودن مجصولات سرمایه مصرف کننده روبیغما میبره والبته هستند شرکتهای واردکننده ای که هم محصول خوب وهم خدمات عالی دارند که درمورد ایفون واقعا وقایع گستر درحالیکه خودم دارم استفاده میکنم استثناییه
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
با سلام و ممنون از نظر لطف شما کاربر محترم؛
بله همانطور که می‌فرمایید امروزه علاوه موضوعی که در خبر اشاره شده مواردی همچون عدم توجه به گارانتی دستگاه‌های الکترونیکی و خیلی مسائل دیگر هم در دریچه فناوری بررسی شده است. سالار واعظی/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
کلا خرید آیفون توجیه اقتصادی نداره . من برام هدیه آوردنش وگرنه عمرن 3 میلیون پول میدادم به یک موبایل حالا هر برندی میخواد باشه . امکاناتش به پولش نمی ارزه حتی اگه گوشی بتونه پرواز کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
خرید این گوشی اشتباه محضه
Iran (Islamic Republic of)
MSV
۰۷:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
سلام من آیفون 5s بدل را خریدم بعد از روز اول شارژرش خراب شد و روز بعد دوربینش خراب شد و من اون رو به فروشنده پس دادم
Iran (Islamic Republic of)
moosa
۱۲:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
من فکر کردم 24 تومنه. .گفتم باز گرون میده
Iran (Islamic Republic of)
Mamad
۰۱:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
ب گوش مسئولین برسونین که جلوی این اشوبو بگیرن بازار رو دارن خراب میکنن اینا و گوشی های کاملا تقلبی دست مردم میدن، من به شما قول میدم که سی پی یو ش هم الکیه و همه ی قطعاتش:|
Iran (Islamic Republic of)
zahed
۰۶:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
ما تجربه بد گوشي هاي چيني glx را داريم.درست است عوض ميكنند ولي بنده مدل g1 را300 خريدم و پس از 3 بار تعويض به جايي نرسيدم و اكنون در خانه خاك ميخورد چه برسد به اين گوشي هاي بي پدر و مادر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
اتفاقا جی ال ایکس اونقدرها هم بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۲:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
واقعا پول مهم نیست
آخرین اخبار