تبریز؛

موفقیّت در تولید محصولات گلخانه‌ای در سایه نیاز به مهارت عملی

مدیر گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: آموزش تخصصی و نیاز به مهارت عملی از ملزومات موفقیّت در تولید محصولات گلخانه ای است.

فریبرز زارع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: فضای گلخانه‌ای به صورت کنترل شده بوده و با مدیریت دقیق می‌توان با تولید محصول سالم و عاری از مواد آلوده‌ کننده علاوه بر دستیابی به محصول کیفی به بهره‌وری مصرف آب نیز دست یافت.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت محصول تولیدی از مهم ترین مزایای تولید محصولات گلخانه ای قلمداد می شود.

زارع ادامه داد: محصولات حاصل شده از کشت گلخانه‌ای به علت کنترل عوامل مؤثر در تولید دارای کیفیّت بالاتری بوده و امکان صادرات به خارج از کشور را فراهم ساخته و می‌توانیم این تولیدات را تأثیرگذار در افزایش صادرات غیرنفتی بدانیم.

مدیر گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسانتر است.

وی افزود: تولیدات گلخانه ای به لحاظ کمّی و کیفی باید افزایش یابد و به کشورهای منطقه که بازار بسیار خوبی برای صادرات تولیدات گلخانه‌ای ما است، ارسال شود.

زارع تاکید کرد: ايجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و كارآموختگان كشاورزی و استفاده از اوقات فراغت كشاورزان در فصل های پاييز و زمستان را باید از مهم ترین مزایای کشت های گلخانه ای قلمداد نماییم.

انتهای پیام/ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.