فواید موم گوش چیست؟

موم، ماده‌ی چسبناکی است که از غدد کانال گوش ترشح می‌شود و باید به صورت طبیعی در گوش وجود داشته باشد تا بتواند اسیدیته مجرای گوش را تنظیم کند.

دکتر حسام‌الدین امام جمعه متخصص شنوایی و تعادل در گفتگو با خبرنگار بهداشت باشگاه خبرنگاران، گفت: موم، ماده‌ی چسبناکی است که از غدد کانال گوش ترشح می‌شود و باید به صورت طبیعی در گوش وجود داشته باشد تا بتواند اسیدیته مجرای گوش را تنظیم کند.

وی تأکید کرد: تمیز کردن بیش از حد کانال گوش اصلاً کار صحیحی نیست زیرا در نبود این ماده گوش در معرض گرد و خاک و آلودگی‌های محیطی قرار گرفته که منجر‌ به خشکی گوش، عفونت‌های باکتریایی و عفونت‌های قارچی می‌گردد.

وی افزود: از دیگر خواص مهم موم گوش جلوگیری از ورود حشرات ریز به درون مجرای گوش است.

امام جمعه افزود: استفاده زیاد از ساکشن منجر به ترشح بیشتر موم گوش می‌شود و علی‌رغم هدف افراد، باعث رشد بیشتر و ضخیم‌تر شدن مو می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تنها در زمانی می‌توان از ساکشن استفاده کرد مگر با افزایش سن که منجر به سخت شدن گوش و انسداد مجرای گوش می‌گردد که در نهایت افت شنوایی را به همراه دارد.

وی در پایان گفت: فرد در مواقع بسیار شدید می‌تواند از ساکشن استفاده کند. ولی باید در نظر داشت که از بین بردن موم و جرم گوش تنها توسط پزشک متخصص می‌تواند توسط قطره‌ی گلیسیرین فینیکه نرم شده و با شست‌وشو در نهایت خارج گردد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرنیا
۱۰:۱۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خوب بود ❤
آخرین اخبار