رئيس پيشين موساد: جنگ غزه هیچ موفقیتی برای ما به همراه نداشت

رئیس پیشین موساد ضمن انتقاد شدید از دولت این ر‍ژیم،اذعان کرد که جنگ غزه هیچ موفقیت دیپلماتیک و بازدارنده برای ما به همراه نداشت

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست، میر داگان رئیس پیشین موساد در تجمعی در سرزمینهای اشغالی گفت: اقدامات نتانیاهو نشان از بی‌مسئوولیتی وی است و من بیش از آنکه از اقدامات دشمنانمان بترسم از اقدامات وی می‌ترسم. 

 داگان گفت: اسرائیل با دشمنانش محاصره شده است و من از این دشمنان هراسی ندارم. اما من از دولت اسرائیل می‌ترسم. من به خاطر نبود بصیرت و گم کردن مسیر می‌ترسم. من از تعلل و اهمال دولت اسرائیل می‌ترسم. من بیش از هر چیز دیگری از بحران در هدایت اسرائیل می‌ترسم. این بزگ‌ترین بحرانی است که تا کنون اسرائیل با آن روبرو بوده است. 

رئیس پیشین موساد گفت: بنیامین نتانیاهو شش سال پیاپی در مقام نخست وزیری اسرائیل حضور داشته اما در این مدت اسرائیل بیش از پیش مشکلات داشته است. در این شش سال او راه حلی ابتکاری که سبب تغییر در منطقه شود و آینده‌ای بهتر را رقم بزند، پیدا نکرده است. 

داگان گفت: در زمان حکومت نتانیاهو بر اسرائیل ما طولانی‌ترین درگیری نظامی از زمان جنگ استقلال را شاهد بودیم. وی تمام اسرائیل را زیر آتش حملات قرار داد. در تمام مدت تابستان شهروندان اسرائیل در پناهگاه‌ها حضور داشتند و هزاران موشک به طرف آن‌ها شلیک شد. ما بهای سنگینی را با خون در برابر جنگی که به هیچ ختم شد؛ پرداخت کردیم و هیچ موفقیت دیپلماتیک و بازدارنده برای ما به همراه نداشت. این جنگی بود که تنها برای ما عقب گرد به همراه داشت و شمارش معکوس برای دور بعدی جنگی را به همراه داشه است. 

وی افزود: تحت هدایت نتانیاهو روابط ما با آمریکا به طرز غیرقابل پیش بینی به وخامت گراییده است. نظام بهداشت ما از بین رفته است. بحران مسکن به اوج رسیده است. شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی افزایش یافته است. فاصله بین فقیر و غنی و شهری و روستایی تا این حد زیاد نبوده است. از هر سه کودک اسرائیلی یکی فقیر است. چهل درصد از اسرائیلی‌ها نمی‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند. 

رئیس پیشین موساد گفت: "شهروندان اسرائیلی با دیدن این اهمال که توجهی واقعی به وضع آن‌ها ندارد تنها می‌توانند بپرسند که نتانیاهو به کجا می‌روی؟ اگر شما از مسئولیت پذیری می‌ترسی چه دلیلی وجود دارد که سرنوشت ما به تو سپرده شود؟ چرا رهبری اسرائیل باید به دست فردی سپرده شود که تمایلی به این کار ندارد؟ چرا اسرائیل که در این زمانه پیچیده بیش از هر زمانی در منطقه قدرتمند است به مرحله‌ای رسیده است که از اجرای یک حرکت واقعی و راهبردی و بهبود شرایط ناتوان است؟ جواب واضح است. ما فردی را در راس حکومت خود داریم که تنها برای یک چیز می‌جنگد و آن‌ها جنگ برای نجات سیاسی خود است. به نام همین جنگ او اسرائیل را به مرحله‌ای می‌کشاند که به پایان آرزوی صهیونیسم منجر خواهد شد."

انتهای پیام/
برچسب ها: جنگ ، نتانیاهو ، موساد ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار