منابع صهیونیستی اعلام کردند؛

روابط متشنج بین "نتانیاهو" و "اوباما" به وضوح خود را در عالم واقع نشان می‌دهد

منابع صهیونیستی می‌گویند تنش‌ها بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور آمریکا آثار خود را در عمل و در همکاری‌های دو طرف نشان می‌دهد.

روابط متشنج بین
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی العهد، در مطلبی به نقل از منابع صهیونیستی نوشت تنش‌ها بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در عمل خود را نشان می‌دهد. 

العهد به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی والاه نوشت، این پایگاه اعلام کرد درست است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره آمریکا از اوباما و حمایت‌های بی قید و شرط وی از امنیت اسرائیل تشکیل کرد اما بر خلاف سخنانی که ایراد کرد، روابط متشنج بین دو طرف به وضوح خود را در عالم واقع نشان می‌دهد. 

پایگاه والاه نوشت در سال‌های گذشته اعضای حزب لیکود سخنان زیادی درباره این که بحران بین نتانیاهو و اوباما تاثیری در روابط کاری ارتش اسرائیل و وزارت جنگ آمریکا ندارد، ایراد کرده‌اند، با این حال برخی منابع ارتش اسرائیل در جلسات غیرعلنی از این که وخامت روابط نتانیاهو و اوباما بر روابط کاری دو طرف تاثیر می‌گذارد، ابراز نارضایتی کردند.

پایگاه والاه به نقل از مقامات امنیتی اسرائیل نوشت در یک سال گذشته با تشدید اختلافات، روابط کاری با آمریکا بخصوص در زمینه خریدها، دشوارتر و در مقایسه با سال‌های قبل کندتر شده است. به گفته آنها دیدارهای مقامات امنیتی دو طرف در حال متوقف شده است و نقل و انتقال اسناد و مدارک لازم در  چارچوب ساز و کار فعالیت های موجود به سختی انجام می‌شود. 

به نوشته پایگاه والاه مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کردند مشکلات در انجام مامور‌یت‌ها و هماهنگی بین طرفین از چند ماه پیش و حتی قبل از مطرح شدن حرف و حدیث در رسانه‌های آمریکایی درباره تصمیم نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره، آغاز شده است. منابع امنیتی و صنایع امنیتی اسرائیل بیم آن دارند که با وجود روابط عمیق دو طرف و با وجود آن که قراردادهای مهمی در خصوص تولید سامانه های جدید بین طرفین امضا شده است، آمریکا مصوبات خود را در خصوص بودجه اضافی سال 2016 متوقف کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار