وزیر بهداشت:

مراکز آموزشی درمانی نباید از آموزش غافل شوند

دکتر هاشمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت امر آموزش در رشته علوم پزشکی، تاکید کرد؛ مراکز آموزشی درمانی نباید از اهمیت امر آموزش غافل شده و تنها بر روی درمان متمرکز شوند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: آموزش باید صرفا در خدمت آموزش باشد، آموزشی بودن مراکز درمانی امر آموزش را متضررمی کند و باید مراکز درمانی را از مراکز آموزشی جدا کرد.

 وی، افزود : ایران نیازمند کار شبانه روزی همراه با برنامه ریزی و تدبیر است؛ امیدواریم در دولت یازدهم با محقق شدن این مهم ، شرایط معیشتی و فرهنگی مردم بهبود یابد.

 وزیر بهداشت، با بیان این مطلب که عزت و سربلندی جامعه پزشکی در گرو رعایت اخلاق پزشکی است، تصریح کرد: برای دستیابی به اعتدال باید خدمت بی منت و پرهیز از فساد کاری را در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شرایط مردم از نظر فرهنگی ارتقا پیدا کرده است و دیگر نیاز به کسب تجربه نیست و آنچه باعث جلب حمایت و اعتماد مردم می شود، اعتدال است، و اعتدال همان پرهیز از فساد و خدمت بی منت است.

پزشکان از شریف ترین قشرهای جامعه هستند

دکتر هاشمی گفت: دانشگاه از حمایت رهبری و دولت برخوردار است و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، پزشکان را از شریف ترین قشر جامعه برشمرده اند و از این رو پزشکان نیز باید آن گونه که شایسته است در خدمت مردم باشند.

وی خطاب به اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: خیلی به حواشی و عده ای که تریبون در اختیارشان است، گوش ندهید و مطمئن باشید مردم می دانند که چه کسانی خدمت می کنند ، چه کسانی تدبیر می کنند و چه کسانی تخریب می کنند، از همین روست که جامعه پزشکی مورد احترام است.

 دکتر هاشمی، ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به این که استان گیلان استانی نخبه پرور است انتظار می رود با ممارست مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دانشگاه برتر ایران، تبدیل شود.

دکتر هاشمی  با بیان ویژگی های استان گیلان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: باید بسترهای ارتقا دانشگاه  گیلان به گونه ای فراهم شود که بتواند در خارج از مرزهای ایران افراد علاقمند را جذب کند.

وزیر بر بهداشت با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در موضوع گردشگری سلامت ، ابراز امیدواری کرد: در این مسیر نیز دانشگاه گیلان بتواند گام های استواری را بردارد و به یکی از دانشگاههای برتر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد دانشگاه ظرفیت فراوانی برای تربیت نیروی متخصص دارد و نباید بخش عمده ای را به رشته های کارشناسی اختصاص دهد، ابراز امیدواری کرد بتوان از تمام ظرفیت های دانشگاه گیلان برای تربیت نیروی متخصص در سطوح عالی بهره برد.




انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار