منصوری‌آرانی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه انگلیس:

انگلیس برای بازسازی روابط با ایران، گذشته را جبران کند

رئیس دوستی پارلمانی ایران-انگلیس در دیدار با معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا ،گفت:انگلیس باید برای بازسازی روابط با ایران گذشته را جبران کند تا مشکلات به تدریج بر طرف شود.

انگلیس برای بازسازی روابط با ایران، گذشته را جبران کندبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از پنج تن از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران-انگلیس که در لندن به سر می‌برند بعد از ظهر امروز (سه شنبه 19 اسفند) با معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفت و گو کردند.

عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- انگلیس در این دیدار با تاکید بر وجود نوسانات و فراز و نشیب های فروان در تاریخ روابط دو کشور گفت:ملت ما تجربه خوبی از مناسبات با انگلیس ندارد و نقاط تاریک و منفی پرشماری  در روابط فیمابین به چشم می خورد و انگلیس باید گذشته را جبران کند تا مشکلات به تدریج بر طرف شود و بدین طریق  بتوانیم آینده روابط را بازسازی کنیم.

در ادامه این دیدار «توبیاس الوود »معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به اهمیت سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به لندن گفت:ترور و تروریسم بزرگترین خطر برای غرب در قرن بیست و یکم است و جمهوری اسلامی ایران یک کشور بزرگ و مهم در منطقه خاورمیانه است که با برخورداری از اقشار تحصیل کرده زیاد،نقش بسیار مهمی در این منطقه ایفا می کند وباید ایران را یک بازیگر بسیار مهم منطقه تلقی نمود.

وی خاطر نشان کرد: ما هر کمکی که بتوانیم برای حل مساله فی مابین ایران و 1+5 در جهت نیل به توافق هسته ای انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ 

پایان پیام
برچسب ها: ایران ، لندن ، انگلیس ، روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار