منصوری‌آرانی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی انگلیس:

سرمایه‌گذاران انگلیسی فرصت‌ سرمایه‌گذاری در ایران را از دست ندهند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس با اشاره به ابراز تمایل شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران، به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران انگلیسی توصیه کرد در این رقابت، فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران را از دست ندهند.

سرمایه‌گذاران انگلیسی فرصت‌ سرمایه‌گذاری در ایران را از دست ندهنبه‌ گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی منصوری‌آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس روز گذشته با لرد نورمن لامونت، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران دیدار و گفتگو کرد.

عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در این دیدار، با تشریح مزیت‌های ارتباطات تجاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف، گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های نفت و گاز، انرژی، معادن و نیز ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقل در ایران فراهم است.

منصوری‌آرانی با اشاره به ابراز تمایل شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران، به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران انگلیسی توصیه نمود در این رقابت، فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران را از دست ندهند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تصریح کرد:‌ نباید مشکلات موجود مانع از گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور شود.

لرد نورمن لامونت، رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران روز سه‌شنبه در دیدار با هیات پارلمانی ایران در لندن گفت: شرکت‌های انگلیسی قربانی تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

لرد لامونت 72 ساله که پس از بیش از دو دهه عضویت در مجلس عوام، از سال 1998 میلادی به عضویت مجلس اعیان انگلیس درآمده است، تصریح کرد: این تحریم‌ها آسیب‌های جدی به شرکت‌ها و تجار انگلیسی وارد ساخته است.

وی گفت: بازرگانان انگلیسی مشتاقانه منتظر هستند مشکلات فنی موجود برای برقراری روابط دو کشور برطرف و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور فراهم شود.

در این نشست که برخی از اعضای اتاق بازرگانی انگلیس و ایران حضور داشتند، ضمن اعلام آمادگی تجار و شرکت‌های انگلیسی برای حضور در بازار ایران، خواستار فراهم شدن زمینه برای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی در ایران شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار