وزیر خارجه کابینه سایه انگلیس مطرح کرد

پیگیری جدی انگلیس برای بازگشایی سفارت در تهران

وزیر امور خارجه کابینه سایه انگلیس، با بیان اینکه به فوریت و با جدیت بازگشایی سفارت انگلیس را در ایران پیگیری می‌کند، افزود:‌ این موضوع ربطی به مسائل هسته‌ای ایران نیز ندارد.

پیگیری جدی انگلیس برای بازگشایی سفارت در تهرانبه گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس بعدازظهر  روز گذشته (سه‌شنبه، 19 اسفند) با داگلاس الکساندر وزیر امور خارجه کابینه سایه انگلیس دیدار و گفتگو کرد.

منصوری آرانی نیز در این نشست با اشاره به تاریخ روابط دو کشور و اقدامات انگلیس در سال‌های گذشته و به ویژه روی کار آوردن رژیم پهلوی و نقش انگلیس در کوتای 28 مرداد، گفت: ملت ایران ذهنیت مثبتی از تاریخ روابط با انگلیس نادرد اما در عین حال ما نیز نمی‌خواهیم در گذشته باقی بمانیم.

عباسعلی منصوری آرانی افزود: علاقه‌مندیم با بهره‌گیری از تجارب گذشته و براساس حفظ منافع ملی روابط و همکاری مشترک داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه در منطقه مهم خاورمیانه دارای توانمندی‌ و ظرفیت‌های فراوانی است که هیچ کشوری نمی‌تواند نقش و جایگاه آن را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به حمایت‌ها و نقش غرب در به وجود آمدن گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه اظهار داشت: این‌ها با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غرب به وجود آمده‌اند و امروز به تهدیدی برای کل جهان تبدیل شده‌اند.

عباسعلی منصوری آرانی پیدایش گروه‌ تروریستی داعش را معلول سیاست‌های نادرست غرب دانست و با اشاره به سیاست‌های اصولی کشورمان در مبارزه با تروریسم به ویژه القاعده و داعش گفت: فرزندان ایران همچنان در مبارزه با تروریسم جدی هستند و تعدادی از آنان نیز در این راه به شهادت رسیده‌اند.

همچنین در این دیدار داگلاس الکساندر وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس از حزب کارگر گفت: با جدیت پیگیر بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور می‌باشیم.

داگلاس الکساندر با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به انگلیس گفت: افزایش تبادل هیات‌ها میان دو کشور می‌تواند دیدگاه‌ها را به هم نزدیک و به درک مشترکی از مسایل برساند.

نماینده ارشد حزب کارگر در مجلس عوام، با بیان اینکه به فوریت و با جدیت بازگشایی سفارت انگلیس را در ایران پیگیری می‌کند، افزود:‌ این موضوع ربطی به مسائل هسته‌ای ایران نیز ندارد.

وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس با تاکید بر اینکه در موضوع هسته ای آماده‌ایم نقش مثبتی را برای حل مشکلات ایفا کنیم، گفت:‌ تلاش می‌کنیم نتایج مثبتی در این زمینه حاصل شود.

وی افزود:‌ ما می‌دانیم در تاریخ روابط انگلیس با ایران دچار اشتباه شدیم اما می‌خواهیم آینده را خوب بسازیم و با حسن نیت کارهای سازنده و مثبتی را انجام دهیم.

داگلاس الکساندر وزیر امور خارجه کابینه در سایه در ادامه گفت: ما مسائل گذشته را انکار نمی‌کنیم اما نمی‌خواهیم در گذشته بمانیم.

وی افزود:‌ بریتانیا به عنوان همراه قابل اعتماد، به شخصیت و هویت کشور شما احترام می‌گذارد و نقش مهم ایران را در منطقه و جهان به رسمیت می‌شناسد و اشتیاق دارد با تهران در زمینه‌های مختلف و نیز رفع چالش‌های موجود همکاری کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار