امکان تسهیل شرایط صادرات گاز روسیه به اوکراین

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اوکراین باید در عوض هزینه گاز صادرشده به مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان را بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از "رویترز،" "الکساندر نوواک،" وزیر انرژی روسیه از احتمال تسهیل شرایط صدور گاز آن کشور به اوکراین خبر داد؛ اما اوکراین باید در ازای آن هزینه گاز صادرشده به مناطق تحت کنترل جداییطلبان را بپردازد.

قرارداد کنونی تأمین گاز زمستانی اوکراین به وسیله روسیه تا 20 روز دیگر به پایان میرسد. روسیه هماکنون در ازای صدور هر 1000 متر مکعب گاز به اوکراین، برای آن کشور 100 دلار تخفیف قائل میشود.

 اما وزیر انرژی روسیه، در گفتوگو با "رویترز" ،از احتمال تمدید این تخفیف (حتی بدون امضای توافقی جدید) برای تأمین گاز مورد نیاز اوکراین در فصل تابستان صحبت کرده است.

صادرات گاز شرکت روسی "گازپروم" به اوکراین در 1 دهه اخیر 3 بار به دلیل اختلافات مالی متوقف شده است. اگر روسیه و اوکراین نتوانند اختلافات گازیشان را حل و فصل کنند، صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا نیز – که بخشی از آن از اوکراین می‌گذرد – با اختلال روبرو خواهد شد. آخرین مورد از اختلافات این 2 کشور جمعه هفته گذشته و تنها زمانی حل و فصل شد که شرکت "گازپروم" از اوکراین 15 (پانزده) میلیون دلار در قالب پیش‌پرداخت دریافت کرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار