تبریز؛

آمادگی هتل‌های آذربایجان شرقی با ظرفیت 7 هزار و 500 نفر

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 94در آذربایجان شرقی از آمادگی این ستاد برای ارئه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

فرزین حق پرستدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،گفت:استان آذربایجان شرقی با ظرفیت 7 هزار و 500 تخت، در قالب 36 هتل و هتل آپارتمان ، 75 مهمانپذیر پذیرای مهمانان نوروزی خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 کمپ گردشگری، 150 مرکز اقامتی و رفاهی بین راهی دارای مجوز و 1200 چشمه سرویش بهداشتی عمومی درمحورهای مواصلاتی وشهرستان‌ها و مناطق مختلف استان خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تمهیدات این سازمان درایام تعطیلات نوروز گفت: طی این دوره راهنمایان گردشگری متخصص در ورودی اماکن تاریخی حاضر شده و از این طریق گردشگران را راهنمایی خواهند کرد.

حق پرست تشریح کرد: مرحله دوم بازدیدهای ستاد از 25 اسفند ماه آغاز شده و این بازدیدها در قالب تعذیرات بهداشت محیط و کیفیت و بهداشت غذایی، تعذیرات اخلاقی و غیره از مراکز اقامتی، هتل و آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد و همه جوانب امر در این بازرسی ها سنجیده می‌شود.

حق پرست با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در نوروز سال 93 گفت:سال گذشته 439 مورد بازرسی از مراکز اقامتی و خدماتی،رفاهی انجام شد که از این تعداد 182 مورد تذکر برای مراکز اقامتی و 37 مورد اخطار و یک مورد تعطیلی آژانس مسافرتی به دلیل تخلف صادر شد.

وی همچنین یادآور شد:مسافران نوروزی می‌توانند در صورت داشتن هرگونه شکایت از مراکز خدماتی و مسافرتی با شماره تلفن 35546040 تماس داشته و شکایت خود را عنوان کنند.

آمار بازدید از موزه ها و مراکز تاریخی در نوروز سال 93

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی موزه‌ی آذربایجان و کلیسای سنت استپانوس را ، با 50 هزار نفر بازدید از پر بازدیدترین اماکن و موزه‌های سال گذشته عنوان کرد.

حق پرست ادامه داد:موزه‌ی قاجار ، سایت موزه‌ی عصر آهن و رصد خانه‌ی مراغه از لحاظ آمار بازدید به ترتیب در مراحل بعدی قرار دارند.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز سال 93 بیش از 216 هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های آذربایجان شرقی بازدید کردند.

لازم به ذکر است؛ استان آذربایجان شرقی با داشتن بیبش از 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 45 هزار و 481 کیلومتر مربع مساحت، یکی از بزرگترین استان‌های کشور است. این استان 5 هزار اثر تاریخی و یک هزار و 700 اثر تاریخی ثبت شده و آب و هوای کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.