مهم‌ترین ویژگی رژیم غذایی دیابتی‌ها چیست؟

دیابت بیماری است که بدن قادر به تنظیم قند خون به صورت طبیعی نیست، به همین علت در انواع دیابت نوع یک و نوع دو قند خون از مقادیر طبیعی بالاتر و پایین‌تر می‌آید.

احمد ساعدی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: دیابت بیماری است که بدن قادر به تنظیم قند خون نمی‌باشد، به همین علت در انواع دیابت نوع یک و نوع دو قند خون از مقادیر طبیعی بالا و پایین‌تر می‌آید.

وی افزود: رژیم درمانی در بیماران دیابتی با هدف کنترل بالا و پایین رفتن‌های تند هنگام قند خون انجام می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اساسا رژیم غذایی، رژیمی است که باعث اجتناب از غذاهایی که شاخص گلایسمیک خون را بالا می‌برند، خواهند بود.

وی متذکر شد: در رژیم‌های دیابتی علاوه بر مقدار غذا، انرژی دریافتی، مقدار چربی، زمان غذای صرف شده نیز می‌تواند مؤثر باشد.

وی اهداف رژیم‌های درمانی دیابتی‌ها را اینگونه عنوان کرد: یکی از اهداف عمده‌ی ما در رژیم درمانی بیماران دیابتیک "کاهش وزن" است. در بسیاری از موارد مشاهده می‌گردد که کاهش وزن در این افراد باعث بهبود پاسخ انسولین می‌شود، یعنی باعث بهبود حساسیت به انسولین خواهد شد و مقاومت به انسولین را کمتر می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از اولین قدم‌ها در درمان بیماری دیابت این است که رژیمی را تهیه کنیم که فقط تا چند ماه باعث کاهش وزن شخص شود، این امر می‌تواند در پاسخ بیمار به انسولین و تنظیم قند خون وی بسیار مفید باشد و مهم‌ترین ویژگی این رژیم همین است البته برای بیماران دیابتی که مبتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار