معاون پژوهشی وزیر علوم:

اولویت استخدام در صورت فعالیت در صنعت

احمدی گفت: بر اساس آئین نامه پسا دکترای صنعتی از سوی وزارت علوم اولویت استخدام در صورت فعالیت در صنعت محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهش وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری همکاری صنعت و دانشگاه، فرصت مطالعاتی در صنعت و پسا دکترا که با حضور معاون پژوهشی وزارت صنعت معدن و تجارت در سالن همایشهای وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: یکی از برنامه های اصلی مجموعه دولت و وزارت علوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت است. موردی که تا کنون به عنوان یکی از خلاء های اصلی محسوب می‌شده است. 

وی به تفاهم‌نامه ای که درسال گذشته با وزارت صنعت و معدن امضا شد اشاره کرد و گفت: در تفاهم‌نامه اصلی که در سال گذشته بین وزارت علوم و وزارت صنعت معدن و تجارت منعقد شد طرح‌های مشترکی در رابطه با حمایت از پایان‌نامه ها، برقراری ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت و دوره‌های فرصت مطالعاتی و پسا دکترا است داشته‌ایم. 

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های ما در وزارت علوم در بخش آئین نامه پسا دکترای صنعتی اولویت استخدام در صنعت در صورت فعالیت است.چنانچه امیدواریم در سال 94 افراد متقاضی و جوان با مفاهیم اصلی نیازهای صنعتی کشور آشنا شوند. 

وی خاطر نشان کرد: حمایت از فرصت مطالعاتی داخل کشور که در واحدهای صنعتی و تجاری جهت ارتقاء توان علمی یافته‌های جدید دانش به واحدهای صنعتی، کاربردی شدن فعالیت اساتید در داخل کشور و جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی است با هدف اینکه اساتید در یک مقطعی مجاز هستند در مدت 6 تا 9 ماه فعالیت علمی در خارج از کشور داشته باشند از جمله برنامه‌های دیگر وزارت علوم است که اجرا می‌شود. 
در پایان نیز دو تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت علوم و وزارت صنعت معدن و تجارت با عنوان فرصت‌های مطالعاتی و اولین پسا دکترا منعقد شد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار