معاون پژوهشی وزیر صنعت معدن تجارت:

معاون پژوهشی دانشگاه‌های هر استان مشاور پژوهشی می شوند

توفیق گفت: همه روسای سازمان‌های استانی ما از معاونین پژوهشی دانشگاه‌های هر استان به عنوان مشاور پژوهشی استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر توفیق معاون پژوهشی وزیر صنعت معدن تجارت صبح امروز با حضور در نشست خبری همکاری صنعت و دانشگاه، فرصت مطالعاتی در صنعت و پسا دکترا که با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم و فناوری در سالن همایشهای وزارت علوم تحقیقات فناوری طی سخنرانی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت یک ارتباط پویا و بی‌انتها است و هیچوقت تعاملات آنها پایانی ندارد، چنانچه بر اساس چارچوب تفاهم‌نامه میان وزارت علوم و وزارت صنعت مسائل ارتباطی و تعاملی میان دانشگاه و صنعت مورد بررسی و پیگیری مسئولین دو وزارتخانه قرار دارد. 

وی افزود: همه روسای سازمان‌های استانی ما از معاونین پژوهشی دانشگاه‌های استان به عنوان مشاور پژوهشی استفاده می‌کنند که در جلسات بررسی مسائل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت را مورد بررسی قرار می‌دهند. 

توفیق تصریح کرد: اقتصاد صنعت باید پویا باشد و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود و این در حالی است که در گذشته بیشتر ذهن‌ها به سمت فعالیت‌های کاربردی می رفت که در شبکه توزیع مشکل وجود داشت، چون فروشگاههای ما علمی برای توزیع وارتباط با مشتری جهت توسعه صنعت و تجارت از طریق دانشگاه‌ها نداشتند. 

وی در رابطه با مذاکرات موثر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان با وزارت علوم مذاکرات خوبی داشته است و این مذاکرات مجموعه دانش‌بنیان را می تواند وارد شهرک صنعتی کند که سرمایه گذاری موثر در آن شکل گیرد. 

وی اظهار داشت: ما به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت فعالیت زمینی با تخفیف 30 درصد ارائه می‌دهیم تا این مشارکت منجر به فعالیت بیشتر شود البته این مشارکت موجب پر باری شرکت‌های دانش‌بنیان می شود و درگاهی برای حضور اساتید در این شرکت‌ها است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار