گزارش باشگاه خبرنگاران/

مقامات لشکری و کشوری ایران درباره استقرار سامانه "تاد" در غرب آسیا چه گفتند؟

سناریوهای "ایران‌هراسی" و "فروش تجهیزات به کشورهای منطقه" دو روش با هدف ایجاد اختلاف بین ایران و این کشورها هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اخیرآ یکی از فرماندهان نظامی آمریکا درباره استقرار سامانه "تاد" در منطقه غرب آسیا خبر داده بود که این منطقه پتانسیل دریافت سامانه‌های دفاع ضد موشکی را دارد.

 
هدف مقامات آمریکایی چیست؟
 
جالب است این اولین بار نیست که مقامات آمریکایی درباره استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در منطقه غرب آسیا سخن می‌گویند و بحث‌های مختلفی در این مورد از جمله مقابله با توازن موشکی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده‌اند. هر چند جمهوری اسلامی ایران همواره پیام دوستی و صلح خود را به کشورهای منطقه ارسال کرده است.
 
 

 
ما همه کشورهای منطقه را دوست داریم
 
سرلشکر "حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه" نخستین همایش علمی تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا" در جمع خبرنگاران با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نگرانی آمریکا از این اقتدار اظهار داشت: ما همه کشورهای منطقه را دوست داریم و همه از عراق با تمام وجود حمایت می‌کنیم.
 
 
ایران خطری برای هیچ کشوری در منطقه نیست
 
زمانی که مسئول ارشد نظامی کشوری چون جمهوری اسلامی ایران تمایل به انتقال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه دارد، پس قدرت جمهوری اسلامی ایران خطری برای هیچ کشوری در منطقه نیست و حضور سامانه "تاد" در منطقه غرب آسیا ضرورتی ندارد.

در گذشته نیز روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street journal) درباره تصمیم مقامات پنتاگون برای نصب سامانه موشکی "تاد" در غرب آسیا برای مقابله با "ایران" و "کره شمالی" خبر داده بود.
 

استقرار سامانه "تاد" در غرب آسیا نشان می‌دهد که آمریکا با پروژه ایران‌هراسی به دنبال درآمدزایی از کشورهای منطقه و سعی در ایجاد یک دشمنی طولانی مدت برای دریافت پول‌های هنگفت از کشورهای عربی برای کمپانی‌های آمریکایی است و هوشیاری در این زمینه در بین کشورهای منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

نکته دیگری که مهم بوده این که ایران حتی پس از انجام رزمایش هم پیغامش برای کشورهای منطقه صلح و امنیت است.

 ما از آرمان‌های خود با جدیت دفاع می‌کنیم
 
سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 که اخیرآ از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش برای دوستان پیام برادری و برای دشمنان پیام مقابله داشت و ما از آرمان‌های خود با جدیت دفاع می‌کنیم.
 
 
سردار همدانی: ایران توانمندی مقابله با سامانه "تاد" را دارد
 
سردار سرتیپ "حسین همدانی" مشاور فرمانده کل سپاه در حاشیه " اولین همایش بین‌المللی تعاون و امداد بشردوستانه" در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره این که "اخیراً یکی از مسئولین ارشد نظامی آمریکا در اظهاراتی مطرح کرده که منطقه غرب آسیا پتانسیل دریافت سامانه‌های موشکی "تاد" را دارد و می‌توان در این منطقه این سامانه‌ها را نصب کرد، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات چیست"، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با دیروزش متفاوت است و در صنعت نظامی از تکنولوژی بالایی برخورداریم و توانمندی مقابله با سامانه‌های موشکی آن‌ها از جمله "تاد" را داریم.

وی در ادامه پاسخ به خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: اشتباهی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌کنند این است که متکی به صنایع نظامی‌شان هستند ولی آن‌ها تاکنون نفهمیده‌اند یا نخواسته‌اند که متوجه شوند که پاسخ ما به هر تهدید خارجی، مردم هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه یادآور شد: آمریکایی‌ها در گذشته این سامانه را داشته‌اند و در مقابل همه این‌ها ملت کارایی پاسخ‌دهی به همه تکنولوژی‌های آمریکا را دارد.
 
هیچ نیرو و سامانه‌ای نمی‌تواند بر اراده ملت غلبه کند
 
غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از جهادگران عرصه فرهنگ در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که اخیرآ مسئولین آمریکایی تصمیم گرفته‌اند سامانه "تاد" را در منطقه غرب آسیا مستقر کنند، اظهار داشت: وقتی یک ملتی برای کسب استقلال خود قیام کند، هیچ نیرو و سامانه‌ای نمی‌تواند بر اراده ملت غلبه کند. 
 
سناریوی ایران‌هراسی شکست خورده است
 
سناریوهای "ایران‌هراسی" و "فروش تجهیزات به کشورهای منطقه" دو روش با هدف ایجاد اختلاف بین ایران و این کشورها هستند؛ حال آنکه ایران تاکنون هیچ گاه به کشورهای منطقه حمله نکرده است اما رژیم صهیونیستی از سال 1948 تاکنون چندین تجاوز در کارنامه دارد که از جولای و آگوست 2006 تاکنون نمونه‌های بسیاری می‌توان را یافت.
 
بنابراین، کشورهای منطقه باید بدانند که استقرار سامانه دفاع ضد موشکی "تاد" به نفع رژیم صهیونیستی و کمپانی‌های آمریکایی است که با القای ایران‌هراسی به دنبال پیگیری اهداف خود هستند.
 
گزارش از : محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار