نقوی حسینی :

هیچ‌زمان در مذاکرات درباره سیستم دفاعی ایران بحث نشده/ ماهواره فجر،‌ تحقیقاتی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موشک‌های بالستیک و فعالیت موشک‌های دفاعی ایران است که ارتباطی با ماهواره فجر ندارد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی درباره فضاسازی‌های غربی علیه پرتاب ماهواره فجر و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تهدید بودن این مساله، اظهار داشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با سوءاستفاده از پرتاب موشک ماهواره‌ای ایرانی، بحث موشک‌های بالستیک را مطرح کرده که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موشک‌های ماهواره‌ای، ‌تحقیقاتی است و هیچ ارتباطی به مسائل نظامی ندارد، افزود: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص موشک‌های بالستیک و فعالیت موشک‌های دفاعی ایران است که ارتباطی با ماهواره فجر ندارد؛ همه کشورها در حوزه موشک‌های ماهواره‌ای فعالیت می کنند و هرکدام برند بهتری داشته باشد، جزو افتخارات آن ملت محسوب میشود.
 
نقوی حسینی ادامه داد: اظهار نظرهای سخنگوی وزارت خارجه آمریکادر حوزه موشک‌های بالستیک و سیستم دفاعی ایران، سخیف است؛ زیرا استراتژی کشور ما دفاعی است و هر کشوری می تواند برای تقویت بنیه دفاعی خود، هر نوع سلاحی را داشته باشد.
 
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سیستم دفاعی خود را آنقدر تقویت خواهد کرد که هر نوع تهدیدی را در نطفه خفه کند و اجازه ندهد تهدیدی وارد کشور شود؛ لذا با تمام توان به راه خود در این مسیر ادامه می‌دهیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی تلاش‌ها برای وارد کردن موضوع موشکی در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: ایران از ابتدا با 1+5 توافق کرده بود که این گفتگوها صرفا پیرامون مسائل هسته‌ای است و هیچ موضوع دیگری اجازه ورود به آن را ندارد؛ بحث سیستم دفاعی و موشکی کشور نیز اصلا قابل مذاکره نیست. نه اجازه می دهیم مطرح شود و نه با احدی در این خصوص مذاکره می‌کنیم.
 
وی با رد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا و تاکید بر اینکه تاکنون به هیچ عنوان در مذاکرات درباره سیستم دفاعی و موشکی ایران بحث نشده، تصریح کرد: سخنگو بهتر است از مقامات کشور خود در خصوص مذاکرات سوال کند تا بی اطلاع حرف نزند. تیم مذاکره‌ کننده ایرانی اجازه ورود غرب به این مباحث را نخواهند داد و صرفا مذاکرات، هسته ای است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار