ماهواره می‌تواند به عامل فرهنگی مطلوب مبدل شود

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی فرمانداری ملارد گفت: در صورت تولید برنامه‌های پرمحتوا و متناسب با ذائقه فرهنگی ایرانی، اسلامی جامعه می‌توان از این تکنولوژی در جهت توسعه فرهنگی بهره‌برداری کرد و تهدیدها را به فرصت مبدل نمود.

مجتبی شاه قلیان، معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی فرمانداری ملارد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از تکنولوژی روز در جهت ارتقاء و توسعه فرهنگی جامعه اظهار کرد: ماهواره به عنوان تکنولوژی وارداتی می‌تواند به عامل فرهنگی مطلوب در جهت رشد فرهنگی جامعه مبدل شود و این امر مستلزم تولید برنامه‌ها، سریال‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌های پرمحتوا و متناسب با ارزش‌ها، سنت‌ها، هنجارها، آرمان‌های ایرانی و اسلامی جامعه است. 

وی در ادامه افزود: گرایش نخبگان و جوانان جامعه به تکنولوژی روز قابل کتمان نیست و سیاست‌های مقابله‌ای و تقابلی با پدیده‌های تکنولوژیک نتیجه عکس می‌دهد و در صورت منع جوانان از فناوری روز، بطور طیبعی طیف جوان و پویایی جامعه دیگر نصایح عقلانی و منطقی ما را نیز قبول نمی‌کند. 

زیرا این ذهنیت در ذهن آنها پدیدار میشود که از منطق قوی برخوردار نیستیم و در واقع امر باید فضا و بستری فراهم شود که با آگاه سازی، فرهنگ‌سازی و تولید برنامه‌های پرمحتوا و متناسب با ذائقه ارزشی و اصیل خانواده و جامعه، آنها را به سمت بهره‌برداری مطلوب، بهینه و سازنده از فناوری، ماهواره اینترنت و... سوق دهیم. 

شاه قلیان در پایان بیان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره نیز درخصوص رادیو با تعبیری ظریف و هوشمندانه فرمودند رادیو را اسلامی نماییم و در واقع امر از این فناوری در جهت ارزش‌های فرهنگی، ایرانی، اسلامی بهره‌برداری نمودیم که نتایج درخور توجهی نیز در برداشت و می‌توان این نگرش را در حوزه‌های دیگر نیز دنبال نمود و تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کرد و با توجه به تأکید موکد مقام معظم رهبری در طول سنوات اخیر به لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه‌ها و عرصه‌های فرهنگی نهایت توان و تلاش خویش را در راستای توسعه زیرساخت‌ها و ارتقاء سطح فرهنگی به کار گیریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار