مولاوردی:

دولت طرح‌های بزرگی را برای بهبود وضعیت زنان در جامعه طراحی کرده است

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در سالروز ولادت فاطمه‌زهرا (س) با حضور در مرکز آموزش و توانبخشی حرفه‌ای معلولان کوروس، از کارگاه تولیدی مجموعه دکور و جعبه جواهر تهران بازدید کرد.

دولت طرح‌های بزرگی را برای بهبود وضعیت زنان در جامعه طراحی کرده است
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز (جمعه) در سالروز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) با حضور در مرکز آموزش و توانبخشی حرفه‌ای معلولان کوروس، از کارگاه تولیدی مجموعه دکور و جعبه جواهر تهران که بیش از 40 زن معلول و سرپرست خانوار در آن مشغول به کار هستند، بازدید کرد.

وی  در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با عرض تبریک به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه‌زهرا (س) و روز زن از طرح‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهبود وضعیت اشتغال، بیمه و مسکن زنان معلول و سرپرست خانوار در کشور خبر داد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید طرح‌های بسیار گسترده‌ای برای مشارکت مردمی در طرح‌های اقتصادی در کشور دارد که امروز از نزدیک شاهد تجربه‌ای متکی به بازار در حوزه زنان معلول و سرپرست خانوار هستیم.

وی نقش زنان در توسعه اقتصادی و حضور فعال در بخش خصوصی و بحث بازار محوری اقتصاد کشور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به دغدغه‌های دولت تدبیر و امید برای موضوع توانمندسازی اقتصادی زنان و همچنین بنا به به شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، دولت یازدهم طرح‌های بزرگی را به منظور بهتر کردن وضعیت زنان در جامعه در دست اجرا دارد.

مولاوردی بر هماهنگی بخش‌های مختلف دولت برای بهبود وضعیت زنان در جامعه تأکید کرد و افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در سال گذشته و سال جاری درصدد است تا اقدامات فوری و اساسی را برای بهتر کردن وضعیت زنان در جامعه پیگیری کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره طرح‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برای حل مشکل مسکن زنان سرپرست خانوار در کشور، گفت: این معاونت با همکاری وزارت راه و شهرسازی در شناسایی زنان سرپرست خانوار و زنان معلول در کشور مشارکت و همکاری می‌کند که انشاءالله در دولت تدبیر و امید، قدم‌های خوب و مناسبی برای خانه‌دار شدن این افراد برداشته خواهد شد.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای ارزش‌گذاری کار زنان در جامعه، تصریح کرد: سند سیاستی اشتغال پایدار با جامعه هدف زنان فارغ‌التحصیل و بانوان خانه‌دار با اولویت مناطق محروم کشور در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دست اقدام و بررسی است.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در سال جاری طرح‌های بسیار خوبی برای کمک به زنان زندانی، بانوان خانه‌دار و همچنین زنانی که از معضل اعتیاد رنج می‌برند با همکاری سازمان‌های مربوطه در این حوزه‌ها خواهد داشت.

در این دیدار که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، بر ضروت توجه بیشتر به وضعیت اشتغال، مسکن و بیمه زنان سرپرست خانوار و همچنین بانوان معلول جسمی-حرکتی تأکید شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید با تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) از تحرک‌های جدی دولت برای تحویل واحدهای مسکونی به معلولان و زنان سرپرست خانوار و همچنین از تلاش دولت برای بیمه کردن این افراد در سال جاری خبر داد.

کارگاه تولیدی مجموعه دکور و جعبه جواهر تهران از سال 1377 تاکنون با هدف کمک به اشتغالزایی زنان سرپرست خانواده و بانوان معلول حرکتی-جسمی در زمینه طراحی، ساخت و اجرای ویترین طلا و جواهر فروشی‌ها و ارائه جعبه‌های لوکس و نیمه لوکس داخلی و خارجی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، فعال است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، ملاوردی ، معاون ، امور ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار