انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حفاظت از محیط زیست و معاونت امور زنان در خانواده؛

مولاوردی: نقش زنان در دستیابی به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست بسیار مهم و اساسی است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار به امضاء رساندند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر در سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تبریک آغاز هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به نقش و تأثیر اساسی و حیاتی زنان در زمینه حفظ محیط زیست، اظهار داشت: افزایش همکاری‌ها در زمینه حفظ محیط زیست بیش از پیش ضرروی است و زنان نقش مؤثری در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دارند.

مولاوردی با اشاره به تقارن هفته زن و میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و ابراز امیدواری برای پیروی از سیره فاطمی در سبک زندگی، گفت: امروز بیش از گذشته نیاز به بازشناسی و بازخوانی شخصیت این بانوی بزرگوار داریم که شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) به زبان امروزی به نسل جوان مسئولیتی بزرگ و خطیر است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جامعه‌ای برخوردار از محیط زیست مطلوب یکی از اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله است، تصریح کرد: اجرای این سند به نیمه راه خود رسیده است. یعنی تا دستیابی به اهداف و آرمان‌های این سند مهم ۱۰ سال فاصله داریم که برنامه‌ریزی درست و بررسی وضعیت موجود در سال جدید، می‌‌تواند در دستیابی به این اهداف نقش مؤثری داشته باشد.

مولاوردی افزود: با توجه به بحران‌های حوزه محیط زیست و چالش‌های حوزه زنان، مشارکت دستگاه‌های مرتبط در این زمینه می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد، به طوری که مشارکت زنان و مردان در تغییرات آب و هوایی و نقش زنان در این حوزه به عنوان برنامه سازمان ملل پیگیری می‌شود و در دستور کار نشست توسعه پس از ۲۰۱۵ قرار دارد که این موضوع به امضای نهایی سران کشورها در سازمان ملل خواهد رسید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن ابراز امیدواری برای اجرای مناسب سند چشم‌ انداز بیست ساله، تصریح کرد: با اجرای این سند شاهد بهره‌مندی از ظرفیت جامعه زنان برای پیشبرد اهداف مهم و انسانی محیط زیست، خواهیم بود.

شهیندخت مولاوردی و معصومه ابتکار همچنین با اهدای نشان فاطمه زهرا(س) از مؤلفین برگزیده در زمینه زنان و محیط زیست تجلیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار