ريزگردها هواي چند استان کشور را ناسالم کرد

ریزگردها هوای استان کهکیلویه و بویر احمد و برخی از شهرهای استان خوزستان، کرمانشاه ، بوشهر و آبادان را ناسالم کرد و دانش آموزان مهران در استان ایلام را خانه نشين كرد.

شکوهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود : امروز میزان آلودگی هوای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود ریزگردهای معلق در آسمان استان، بیش از دو نیم  برابر حد مجاز و استاندارد است.

وی تصریح کرد : در حال حاضر میزان آلودگی هوای در کهگیلویه و بویراحمد  385 میکروگرم بر مترمکعب است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد در همین ارتباط از شهروندان به ویژه سالمندان و کودکان خواست از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر به دلیل آلودگی هوا و احتمال بروز برخی بیماری‌های تنفسی خودداری کنند.

به گفته شکوهی هوای ناسالم ناشی از ریزگردها با توجه به جریانات جوی تا پایان روز دوشنبه در استان کهگیلویه و بویراحمد ماندگار است .


مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : ریزگردها و گرد و خاک ، هوای امروز استان کهگیلویه و بویراحمد را در شرایط ناسالم قرار داده است.

گرد و غبار خوزستان محلی اعلام شده است


مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و غبار موجود در جو استان منشا محلی دارد و تا اواخر امروز فروکش می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ کوروش بهادری اظهار داشت: ورود سامانه ناپایدار به جو استان موجب وزش تندباد و برخاستن گرد و غبار شده که تا اواخر امروز فروکش می کند.


وی میزان سرعت وزش باد را 7 متر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: در ساعات اولیه صبح، غلظت غبار موجود در جو اهواز 378 میکروگرم بر مترمکعب بود که به تدریج به 632 میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت.


بهادری از احتمال کاهش دما و افزایش رطوبت در سطح استان خبر داد که منجر به بارش های نسبتا خوبی در مناطق شمالی و مرتفع استان و نیز آب گرفتگی معابر خواهد شد.


ریزگرد دانش آموزان مهران را خانه نشين كرد 

از سوی ستاد بحران این شهرستان تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی مهران امروز به علت آلودگی ناشی از گرد و غبار، در نوبت ظهر تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ گرد و غبار و آلودگی هوا در مهران افزون بر اخلال در فعالیت های عادی و روزانه مردم منجر به تعطیلی نوبت ظهر امروز مدارس این شهرستان مرزی شد.

بنابراين گزارش ، پدیده گرد و غبار مهمان ناخوانده سال های اخیر شهر مرزی مهران است که به دنبال وقوع توفان در بیابان های کشور عراق از طریق باد وارد این شهر مي شود و ضمن تهدید سلامت مردم، مشکلاتی را نیز برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

گفتني است شهرستان مرزی مهران در همسایگی کشور عراق و جنوب غربی استان ایلام از کانون های اصلی ورود ریزگردهای عربی و گرد و غبار به کشور است. 

گرد و غبار باز هم کرمانشاه را فرا گرفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ زورآوند، معاون اداره هواشناسی استان کرمانشاه  گفت : هم اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه به 6000 کیلومتر رسیده است.

وی افزود: این پدیده تا پایان وقت امروز وجود دارد و احتمال اینکه فردا موج جدید ی از ریزگردها در استان مشاهده شود دور از انتظار نیست.
گفتنی است بارش های دیشب تا ساعت 9/30 دقیقه صبح امروز برای شهر کرمانشاه 12 میلیمتر گزارش شده است.


انتهای پیام /ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.