شهرت در فضای مجازی به قیمت جان فرزند تمام شد

مادری در نیویورک به نام «لیسی اسپیرز» به جرم قتل پسر پنج ساله خود به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،این مادر ۲۷ ساله مدتی بود که در وبلاگ خود به نام Garnett’s Journey و نیز در شبکه‌های اجتماعی، در مورد بیماری فرزند خود می‌نوشت، عواطف مردم را برمی‌انگیخت و جلب توجه می‌کرد.

شبکه اجتماعی //در حال کار




شبکه اجتماعی //در حال کار

اما ماجرا چیز دیگری بود این مادر در واقع اختلال روانی‌ داشت که به قطع می‌توانیم آن را بیمارنمایی با واسطه بنامیم که اصطلاح دقیق پزشکی‌اش Munchausen by proxy است.

این اختلال جزو سندرم‌های ساختگی است و در آن شخصی که از کودک مراقبت می‌کند یا مسئولیت مراقبت از هر شخص دیگری را دارد، یک سری بیماری و علایم را منتسب به شخص مورد مراقبت می‌کند و حتی تلاش می‌کند این علایم و بیماری را به نحوی به وجود بیاورد.

این اسم عجیب مونچهازن در این سندرم هم اشاره دارد به یک شخصیت تخیلی در یکی از رمان‌های نویسنده‌ای به نام رودولف راسپه است. در این رمان او شخصیت بارون مونچهازن را خلق کرده بود که یک آلمانی شاغل در ارتش روسیه بود و عادت داشت که ماجراها و داستان‌های شگفت‌انگیز و غیرقابل باوری را تعریف کند.

شبکه اجتماعی //در حال کار

در حالی که این زن و وکیل مدافعش بیمارستان و پزشکان را متهم کرده بود،نهایتا مشخص شد که متأسفانه این مادر با تزریق نمک به داخل لوله تغذیه کودکش او را به قتل رسانده است.

همزمان این مادر در فیس‌بوک، توییتر و وبلاگش مرتب در مورد بیماری کودکش می‌نوشت و از او عکس می‌گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.