عضو انجمن فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

صنعت فولاد همچنان در گیر و دار رکود/ بازگشایی گره نقدینگی در هاله‌ای از ابهام

عضو انجمن فولاد با بیان اینکه تا شش ماه آینده حوزه فولاد رویه سال گذشته را خواهد داشت، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها بازار کمی تکان می‌خورد ولی باز هم این مسئله بستگی به سیاست‌های دولت دارد.

صنعت فولاد در گیر و دار تصمیمات مقطعی/ بازگشایی گره نقدینگی در هاله‌ای از ابهامسید رضا شهرستانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت فولاد در سال جاری اظهار داشت: به دلیل نامشخص بودن نتایج مذاکرات هسته‌ای، کمبود نقدینگی چه در بخش سرمایه‌گذاری و چه در بخش تولید، کاهش میزان تولید و ضرر و زیان سال گذشته و همچنین هزینه بالای وام بانکی، در حوزه فولاد رکود به وجود آمد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: به نظر می‌رسد تا شش ماه آینده رویه سال گذشته ادامه یابد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه با وجود افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و 15 درصدی هزینه دستمزد اما حدود 30 تومان هزینه‌ها بالاتر رفته و از طرفی قیمت فولاد 30 تومان کاهش داشته که در مجموع نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 60 تومانی فولاد هستیم، این مسئله نشان می‌دهد که رکود همچنان ادامه دارد.

شهرستانی با بیان اینکه هم اکنون در فصل ساخت و ساز هستیم گفت: همواره در اوایل سال خریدها در حوزه فولاد مضاعف می‌شود ولی امسال این مسئله رخ نداد.

وی تصریح کرد: در صورت لغو تحریمها و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بازار مقداری تکان می‌خورد که البته باز هم این مسئله بستگی به سیاستهای دولت در حوزه صنعت و تولید دارد.

شهرستانی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای تولید یا تعطیل شده یا کاهش تولید داشته‌اند که البته این مسئله همچنان ادامه دارد اظهار داشت: از لحاظ نقدینگی همه واحدها به نوعی قفل هستند و بسیاری از انبارهای تولیدکنندگان پر شده در حالی که  قادر به فروش نیستند.

وی افزود: از طرفی مشاهده کردیم که تعرفه واردات فولاد نتوانست تحولی را در این حوزه به وجود آورد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: به طور کلی قدرت خرید پایین آمده و افراد یا پول ندارند و یا منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای و کاهش نرخ دلار هستند که این مسئله نشان می‌دهد در بازار تقاضایی برای فولاد وجود ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام-اين توليدكننده لطف نموده جواب دهند چرا ميل گرد1270تومان(اسفندماه)به 1800تومان(ارديبهشت ماه)رسيد؟لطفا باصداقت باشيد
آخرین اخبار