تقوی:

رسالت صدیقه طاهره بیان ریشه‌های فتنه بود/ شعار امسال اصولگرایان "در سایه ولایت همه با هم نه همه با من"

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نیروهای اصولگرا در تمام کشور خواهان وحدت هستند و شعار ما امسال این است که "در سایه ولایت همه با هم نه همه با من"

رسالت صدیقه طاهره بیان ریشه‌های فتنه بود/ شعار امسال اصولگرایان به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاسیت گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در دومین جشن میلاد کوثر که صبح امروز پنجشنبه از طرف شورای همگرایی اصولگرایان واحد خواهران استان تهران برگزار شد،‌ گفت: زندگی صدیقه طاهره را باید به دو بخش تقسیم کرد. یک بخش زندگی آن بانو در خانه رسول خداست.

وی افزود: صدیقه طاهره در خانه پدر تحت مراقبت‌های مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) بودند و در خانه رسول خدا نقش ها و مسئولیت های وی‍ژه ای داشتند و پس از آن در خانه حضرت علی نیز نقش های متفاوتی را عهده دار شدند که هر دوی این مراحل را می توان در بخش اول در نظر گرفت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بخش دوم زندگی صدیقه طاهره بعد از رحلت پیامبر (ص) که این خانم جوان پس از پدر تنها 95 روز زندگی کردند و بلافاصله همانطور که پدر بزرگوارشان پیش بینی کرده بودند به ایشان پیوستند.

تقوی با اشاره به مصیبت های صدیقه طاهره پس از فوت پدر بزرگوارشان افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص) حکومت حق مسلم حضرت علی (ع) بود اما این حق از ایشان سلب شد و در این زمان تمام اطرافیان ایشان را تنها گذاشتند و نقش حضرت فاطمه (س) به عنوان یک زن در اینجا مشخص می شود.

وی با اشاره به این مسئله که بعد از رحلت پیامبر حضرت فاطمه (س) محور تمام جریانات بوده است،‌ گفت: صدیقه طاهره با جهت گیری ها و مواضع خود پس از رحلت پیامبر بسیار تاثیرگذار بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به رسالت های متفاوت حضرت فاطمه پس از رحلت پیامبر تاکید کرد نخستن رسالت پس از رحلت پیامبر روشنگری است . زن در شرایط خاصی باید  اقدام به روشن گری و بصیرت افزایی کند.

تقوی دومین رسالت صدیقه طاهره پس از رحلت پیامبر اکرم بیان فضایل امیر مومنان بوده است و تمام تلاشش را کرد تا علی را به عنوان ولی زمان معرفی کند.

وی ادامه داد: سومین رسالت این بانوی بزرگوار بیان ریشه های فتنه است. که در آن زمان از وی سوال کردند که چرا حق شما را غصب کردند و ایشان فرمودند منافقین که کینه های زیادی از پیامبر و اهل بیت در دل داشتند در فرصتی که پس از رحلت ایشان پیش آمد کوشیدند که عقده خود را خالی کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه چهارمین رسالت فاطمه (س) پس از رحلت پیامبر را افشاگری در مورد منافقین دانست و گفت: ایشان فرمودند این جریان در هر فرصتی که پیش آید تیشه به ریشه اسلام خواهد زد.

تقوی اظهارداشت: پنجمین رسالت حضرت زهرا (س) این بود که خواص جامعه را مورد خطاب قرار داد و تلاش کرد آنها را نسبت به مسائل زمان آگاه سازد و زن همانند حضرت فاطمه (س) باید زمان خود را بشناسد و همواره در صحنه حضور داشته باشد.

وی افزود؛حرکت خوبی در کشور ایجاشده است. بنده به 24 استان کشور سفر کردم و شاهد این بودم که نیروهای اصولگرا در تمام کشور خواهان وحدت هستند و شعار ما امسال این است که در سایه ولایت همه با هم نه همه با من!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار