آغاز ثبت نام طرح ملی تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم؛

امسال 356 هزار نفر به حافظان قرآن کریم می پیوندند

در راستای اجرای طرح ملی تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم ، ثبت نام متقاضیان را در مرحله چهارم برای تکمیل این طرح به همت سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی، دبیرطرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این مطلب اظهار داشت: در مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قران کریم 356 هزار نفر سهمیه برای استان ها در نظر گرفته شده است.
به گفته موسوی سهمیه استان ها در مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، ابلاغ و بر مبنای آن ، تعداد سهمیه هر شهرستان نیز مشخص شده است.
وی اضافه کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه استان نیز از طریق ارسال فرم هایی به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف ، ثبت نام از حافظان قران کریم و برگزاری کلاس ها را در اردیبهشت ماه آغاز خواهند کرد.
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اشاره به پایان مرحله سوم این طرح و اهدای جوایز به نفرات برتر در روز سیزده رجب (سالروز ولادت امیر المومنین علی(ع) ) گفت: قرعه کشی نفرات برتر در استان ها در روز 13 رجب برگزار خواهد شد و 210 جایزه ویژه نیز درنظر گرفته شده است.
موسوی افزود: هرکدام از ادارات نیز از ظرفیت های استانی برای اهدای جوایز استفاده خواهند کرد و کسانی که 70 درصد نمره آزمون را کسب کرده باشند، در قرعه کشی مرحله سوم شرکت خواهند کرد و گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.
وی در خصوص شرکت کنندگان در مرحله سوم خاطرنشان کرد: تعدادکل شرکت کنندگان در مرحله سوم 300 هزار نفر است که نزدیک به 200 هزار نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه آموزش قرآنی خواهند شد.
دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال جایزه برای نفرات برتر در مرحله سوم خبرداد و افزود: این جوایز در قالب 210 جایزه شامل؛ 40 کمک هزینه حج عمره 10 میلیون ریالی، 45 کمک هزینه عتبات عالیات 5 میلیون ریالی و 125 هزینه 3 میلیون ریالی کمک هزینه زیارت بارگاه امام هشتم در مشهد مقدس در استان ها توزیع شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.