در مذاکرات کمالوندی با معاون روس اتم و هیات چینی مطرح شد

ساخت نیروگاه‌های اتمی شماره ۲ و ۳ بوشهر/ تهیه اسناد مورد نیاز برای همکاری هسته‌ای

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در دیدار با معاون شرکت روس اتم مباحثی چون نیروگاه‌های اتمی شماره ۲ و ۳ بوشهر که قرار است در فاصله دو سال در سایت نیروگاه اتمی بوشهر ساخته شود و همچنین موضوع قراردادهای فنی و تجاری را مورد گفتگو قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه  خبرنگاران، معاون شرکت "روس اتم" به همراه چند تن از مسئولین این شرکت، دوم اردیبهشت ماه جهت مذاکره در خصوص همکاری‌های فیمابین ملاقاتی با "بهروز کمالوندی" سخنگو و معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان داشتند.




این دیدار در ادامه مذاکراتی که اواخر سال گذشته در مسکو انجام شد و مقرر گردید "اسپاسکی " آن را با سفر به ایران پیگیری کند صورت گرفته است. 

در این نشست درخصوص نیروگاه‌های اتمی شماره ۲ و ۳ بوشهر که قرار است در فاصله دو سال در سایت نیروگاه اتمی بوشهر ساخته شود، گفت‌وگو شد، همچنین موضوع قراردادهای فنی و تجاری بررسی و همکاران حوزه‌های مختلف سازمان انرژی اتمی دیدگاه‌های‌ خود را مطرح کردند. 

نحوه واگذاری دائم نیروگاه اتمی بوشهر به متخصصان داخلی کشورمان از جمله موضوعات مهمی بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

عفونو

گفت‌و‌گو درباره مواضع روسیه در مذاکرات هسته‌ای از دیگر محورهای رایزنی با معاون شرکت روس اتم بود و از مواضع سازنده روسیه در مذاکره با ۱+۵ قدردانی شد. 

همچنین هیات روسی به ریاست نیکلای اسپاسکی بعدازظهر روز چهارشنبه با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه و همکاری‌های آتی به تبادل نظر پرداختند. 

هیأت روسی سوم اردیبهشت ماه بازدیدی از منطقه هسته‌ای اصفهان انجام دادند، معاون شرکت روس اتم به همراه چند تن از مسئولین این شرکت، دوم اردیبهشت ماه جهت مذاکره در خصوص همکاری های فیمابین ملاقاتی با بهروز کمالوندی سخنگو و معاون بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان داشتند. 

ملاقات و گفتگوی هیات چینی با مسئولین سازمان

عفونو

معاون سازمان انرژی اتمی چین و معاون شرکت ملی انرژی اتمی این کشور در راس هیاتی طی سفری یک روزه با مسئولین سازمان انرژی اتمی ایران ملاقات و گفت‌وگو نمودند. در مذاکراتی که اعضای این هیات با "بهروز کمالوندی" معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان داشتند زمینه‌های همکاری هسته‌ای شامل شناسایی موارد مشخص و تهیه اسناد مورد نیاز این همکاری‌ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. 

طی مذاکرات انجام شده و با تشکیل کارگروه تدوین اسناد مورد نظر قرار بر این شد که ارتباط و تعامل میان طرفین ظرف ماه‌های آینده در سطوح مختلف و به منظور پیشبرد موضوعات مطروحه ادامه و توسعه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار