اصفهان؛

دريافت 40نوبت يارانه با مدارك جعلي

باند پنج نفره اتباع بيگانه كه با جعل اسناد و مدارك وسوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده اقدام به دريافت 40 نوبت يارانه نقدي كرده بودند در شهرستان برخوار استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، سرهنگ صادقي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه اعضاي يك باند تبعه افغاني با جعل اسناد و مدارك و سوءاستفاده از شناسنامه افراد فوت شده اقدام به دريافت يارانه مي كنند موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي قرارگرفت .

وي افزود: پس از انجام بررسي‌های لازم و كسب اطمينان از درستي موضوع ماموران با هماهنگی مقامات قضائي اعضاي اين باند را شناسايي و دستگير كردند.

وي بيان داشت: اين افراد با سوءاستفاده از شناسنامه افراد فوت شده اقدام به جعل مدارك نموده و از اين طريق موفق به دريافت كارت ملي، افتتاح حساب‌هاي بانكي، كارت سوخت،خريد و فروش وسايط نقليه، سند ازدواج رسمي با نام جعلي ،دفتر چه بيمه درماني، اجاره نامه مسكن و همچنين دريافت 40نوبت يارانه نقدي شده بودند.

وي با بيان اينكه تحقيقات براي دستگيري ساير افراد مرتبط با اين متهمان در دستور كار است گفت: متهمان پس از تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

وي گفت: شايسته است شهروندان گرامی به قوانين آگاه بوده و از واگذاری مدارك هويتی خود و يا بستگان حتی فوت شدگان به افراد ناشناس و خصوصا اتباع خارجه به جد خودداري نمايند چراكه پرداختن به اين امور عواقب قانوني به دنبال خواهدداشت.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از شهروندان خواست چنانچه در اطلاعی از فعاليت كساني كه با مدارك هويتی مشكوك و يا جعلي دارند، موضوع را سريعاً به سامانه فوريت‌های پليسی 110 اطلاع دهند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.